هزینه اعزام تیم رسانه ای ایران به برزیل: حداقل 850 میلیون تومان

اهمیت خبرنگاران و روزنامه نگاران در دنیای رسانه ها بیشتر از چیزی است که تصور می شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۷
هزینه اعزام تیم رسانه ای ایران به برزیل: حداقل 850 میلیون تومان

به گزارش جام جم آنلاین ، در رقابت هایی همچون المپیک اهمیت و نقش خبرنگاران و عکاسان خبری بیشتر دیده می شود. اصولا آنچه که پررنگ شدن و جذاب شدن اخبار رقابت های المپیک را رقم می زند عنصر خلاقیت نزد خبرنگاران است. اعزام خبرنگاران به رقابت هایی عظیم نظیر المپیک امری کاملا ضروری است و اصلا بدون آنها کاستی های زیادی در رابطه با اخبار المپیک مشاهده خواهد شد.

کاروان ورزشی ایران همانند سایر کشورهای شرکت کننده در رقابت های المپیک نیز قطعا باید با خود تیم رسانه ای به ریو می برد ، اتفاقی که در نهایت افتاد و تیم رسانه ای متشکل از خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های مختلف راهی میزبان المپیک 2016 شدند.

بر اساس آخرین گزارش ها بیش از 850 میلیون تومان هزینه اعزام خبرنگاران ایرانی به ریو شده است. این هزینه سنگین در حالی صرف اعزام این خبرنگاران به ریو شد که خلاقیت در میان این تیم رسانه ای معنایی نداشت، یعنی چیزی که لازمه پوشش خبری رقابت های نظیر المپیک است.

با وجود یک تیم رسانه ای پرتعداد پوشش کاملی از عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک وجود نداشت. فقط یک عکس از حضور حسن تفتیان در مرحله نیمه نهایی رقابت های دو المپیک ثبت شد و هیچ گزارش مکتوب و تصویری خاصی از ورزشکارانی مثل لیلا رجبی، زهرا نعمتی و ... ندیدیم آن هم در حالی که حداقل 850 میلیون تومان هزینه صرف اعزام این خبرنگاران به برزیل شده است.

گزارش هایی هم که اینجا و آنجا از این خبرنگاران اعزامی خواندیم بیشتر به توصیف شهر ریو و زشتی و زیبایی های آن می پرداخت. 850 میلیون تومان صرف توصیف شهر ریو شده است؟

کاروان المپیک ایران ده ها نکته مبهم از خود بر جای گذاشته است. از اعزام نفرات غیر مسئول به برزیل تا عملکرد ضعیف تیم رسانه ای.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نظر
-
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
بیچاره خبرنگاران و روزنامه نگارا . فوتبالیست ها كه دارن با بیت المال لذت زندگی رو می برن . این بیچاره ها یعنی مسوولین و علی الخصوص خبرنگاران و روزنامه نگار هم به بهانه برزیل برن تفریح . چه اشكالی داره . اگر نفت بشكه ای 1 دلار یا 1000 دلار فروش بره تاثیری محسوسی بر زندگی خیلی از اقشار جامعه نداره البته چرا اگر 1 دلار بره بیچاره میشن اما اگر 1000 دلار بشه هیچ تاثیری نداره . 850 میلیون تومان هم آخه پوله ؟ بابك زنجانی یه جا گفته به یه بانكی دستی 100 میلیارد تومان پول قرض داده . این پول اینجوری خرج بشه بهتره یا یكی قلمبه برداره بره خارج از كشور . ما كه سوییس نیستیم كه دولتش برای پرداخت یارانه یا ارایه خدمات عمومی رفراندوم میذاره . تقریبا همه مردم همه به طور ضمنی این مسایل رو پذیرفته و عادی شده .

نیازمندی ها