شاید شما هم دوست داشته باشید در اتاق کار خود، گل و گیاهی داشته باشید تا کمی از احساس خوب در طبیعت بودن برخوردار شوید. در این صورت «گرس‌لمپ» (Grasslamp) می‌تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد.
کد خبر: ۹۳۷۷۱۷

این گجت که در نگاه اول بیشتر شبیه یک گلدان زیباست، در واقع ترکیبی از یک گلدان و لامپ است که برای قرار دادن روی میز کار طراحی شده است. گیاه موجود در این گلدان در 15 روز به رشد کامل می‌رسد. این گیاه می‌تواند حدود 33 درصد اکسیژن مورد نیاز در روز را فراهم کند. همچنین نور لامپ موجود در بالای این گلدان پس از تابیدن به گیاه به بیرون بازتابش پیدا می‌کند و به‌این‌ترتیب شاهد نوری زیبا در محیط خواهیم بود. گلدان گرس‌لمپ از نظر مصرف آب بسیار بهینه بوده و از شیوه آبیاری هیدروپونیک استفاده می‌کند. این گلدان 399 دلار قیمت دارد.

کمربند لاغری

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات زندگی کم‌تحرک امروز است. راه‌های متعددی برای کاهش وزن پیشنهاد شده است. یکی از جدیدترین این شیوه‌ها «نوردرمانی» است که در آن با استفاده از نور، بخشی از چربی شکمی بدن سوزانده می‌شود. کمربند طبی نوردرمانی با نام «لومی‌دایت» (LumiDiet) وسیله‌ای است که از این فناوری بهره می‌برد. این کمربند 500 گرمی را می‌توان به دور کمر بست. در این صورت، لامپ‌های LED موجود در آن می‌تواند با تابش نور به پوست شکم، فرآیند آب شدن آنها را تسریع کند. طراحان این کمربند توصیه می‌کنند کاربر هر روز دو بار و هر بار 30 دقیقه از این دستگاه استفاده کند.

گفتنی است باتری این کمربند با هر بار شارژ، تا چهار ساعت (یعنی هشت جلسه) کار می‌کند. کمربند لومی‌دایت در حال حاضر با قیمت 245 دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

ارزان‌ترین دوربین 4K دنیا

اگر دنبال یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت و در عین حال ارزان هستید، «اس‌کم» (sCam) بهترین گزینه خواهد بود. این دوربین که فقط 60 دلار قیمت دارد از نظر ویژگی‌های فنی، شباهت زیادی به دوربین‌های معروف گو‌پرو دارد. اس‌کم می‌تواند تصاویری با کیفیت 4k و نیز 2Full HD و HD تهیه کند. این دوربین ضدآب بوده و تا 30 متر زیر آب می‌توان از آن استفاده کرد. باتری شارژی این دوربین نیز تا دو ساعت کار می‌کند. دوربین اس‌کم فقط 50 گرم وزن دارد و از یک کارت حافظه 64 گیگابایتی به‌صورت پیش‌فرض برخوردار است. به دلیل اندازه کوچک این دوربین، صفحه‌نمایش آن نیز دو اینچی است. این دوربین از قابلیت اتصال به شبکه از طریق وای‌فای برخوردار است، به‌این‌ترتیب براحتی می‌توان فایل‌های تصویری آن را دریافت کرد.

خودکاری با 16 میلیون رنگ

کرونزی (Cronzy) نام گجتی است که می‌توان آن را قلم 16 میلیون رنگی نامید. برای کار کردن با این خودکار، کافی است رنگ موردنظر را از میان رنگ‌های مختلفی که در اپلیکیشن ویژه آن موجود است، انتخاب کنیم. گفتنی است این اپلیکیشن در سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز و iOS قابل استفاده بوده و ارتباطی بلوتوثی با قلم کرونزی خواهد داشت. همچنین در قسمت بالایی این خودکار، یک اسکنر کوچک قرار دارد. کاربر می‌تواند با قرار دادن این اسکنر روی رنگ دلخواه و اشیای مختلف محیط اطراف، مشخصات آن را دریافت کرده و به‌این‌ترتیب با آن رنگ بنویسد.

قلم کرونزی 95 گرم وزن داشته، دارای پنج نوک با قطرهای مختلف و نیز دو بسته کارتریج ویژه است. باتری این قلم نیز با یک بار شارژ تا هفت ساعت انرژی آن را تامین می‌کند. این قلم 199 دلار قیمت دارد.

هوای تمیز را ببلعید!

آلودگی هوا آسیب‌های زیادی به سلامت ما وارد می‌کند، به همین دلیل در سال‌های اخیر بازار انواع دستگاه‌های تصفیه هوا حسابی داغ شده است. در این میان، یک تیم نوآور به فکر ساخت کوچک‌ترین دستگاه تصفیه هوا افتاده که براحتی قابل حمل بوده و در هر جایی بتوان از آن استفاده کرد. این تلاش‌ها به ساخت «بریث‌ایر» (BreatheAir) انجامید. این گجت با ابعاد 3 در 6.5سانتی‌متر، کوچک‌ترین دستگاه در نوع خود در دنیا به شمار می‌رود که با تولید اتم‌هایی با بار منفی (که آنیون نامیده می‌شود) ذرات آلاینده موجود در هوا را جذب می‌کند. به‌این‌ترتیب، برخلاف بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوا، در بریث‌ایر خبری از انواع فیلتر نیست. بریث‌ایر دارای یک باتری قابل شارژ است که با هر بار شارژ می‌تواند تا 30 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. قیمت این گجت 89 دلار است.

دستکش لامپی!

«ران‌لایت» (RunLites) دستکشی مجهز به لامپ است که می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. این دستکش به کاربر امکان می‌دهد بدون دردسر، نوری مناسب را حین کار، پیاده‌روی یا هر نوع فعالیت دیگر در محیط تاریک در اختیار داشته باشد. برای استفاده از نور دستکش ران‌لایت کافی است دکمه روشن و خاموشی را که روی پشت دست قرار می‌گیرد، فشار دهید. هر لنگه از این دستکش چند لامپ LED سفید دارد که انرژی خود را از باتری قابل شارژ تامین می‌کنند.

یکی از دردسرهای استفاده از دستکش این است که وقتی آن را دست می‌کنیم، دیگر نمی‌توان از گوشی هوشمند یا تبلتی که صفحه نمایشگر لمسی دارد استفاده کنیم. خوشبختانه در ران‌لایت دیگر با این مساله روبه‌رو نیستیم، زیرا قسمت انگشت این دستکش از جنس ماده‌ای خاص است که می‌توان از آن برای کار با صفحه لمسی استفاده کرد، بدون این‌که به بیرون آوردن دستکش نیاز باشد.

تولید امواج برای آرامش و نشاط

مغز انسان در حالت‌های مختلف، یکسری امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کند. همچنین سال‌هاست دانشمندان به راه‌هایی برای ایجاد امواجی مشابه به‌منظور افزایش آرامش یا نشاط بهتر در افراد دست یافته‌اند ؛ اما بیشتر این روش‌ها پرهزینه است. در این میان، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی دستگاهی کوچک شده که با همین سازوکار می‌تواند سبب افزایش تمرکز، آرامش، یادگیری و حتی خواب بهتر شود.

این دستگاه که «ای.ال.اف امیت» (ELF Emmit) نام دارد به شکل یک نیم دایره کوچک است که می‌توان آن را روی سر قرار داد. کاربر از طریق اپلیکیشن ویژه این دستگاه، یکی از پنج حالت مختلف موجود را انتخاب می‌کند تا امواجی هماهنگ با آن از طریق این دستگاه به مغز او وارد شود. این شیوه بی‌خطر بوده و به تائید مراجع پزشکی رسیده است. قیمت این گجت 119 دلار است.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها