وحید جمالی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر خبر داد؛

برگزاری میز خدمت در مصلی جمعه

استان بوشهر با داشتن 625 کیلومتر مرز آبی مشترک با خلیج‌فارس و هفت شهرستان ساحلی، از ظرفیت و پتانسیل خوبی برای گردشگران و شهروندان به‌منظور استفاده از ساحل برای تفریحات سالم مثل شنا برخوردار است. اگرچه با ساخت فاز اول دهکده گردشگری در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) گامی برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی این استان برداشته شد، ولی نبود حداقل امکانات و تسهیلات رفاهی در طول سواحل، با سیل عظیم گردشگران همخوانی ندارد و موجب نارضایتی شده است.
کد خبر: ۹۳۵۲۹۹
سواحل بوشهر زیبای خفته...

به گزارش جام‌جم، سواحل استان بوشهر می‌تواند تقریبا در همه فصول سال میزبان گردشگران باشد و برای شهر‌های آن رونق به همراه بیاورد، اما ظاهرا کمبود سرمایه‌گذاری و موانع پیش روی آن‌طوری است که بخش بزرگی از این ظرفیت را بلااستفاده گذاشته است.

5کیلومتر بلااستفاده

شهردار گناوه در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این که طول نوار ساحلی که در طرح‌های عمرانی شهرداری گناوه برای ساحل‌سازی در دسترس و تملک مدیریت شهری قرار دارد، حدودا 5 کیلومتر است و از چشم‌انداز خوب و زیبایی برای ایجاد تاسیسات گردشگری و ایجاد پلاژ شنا در فصول مختلف سال برخوردار است، می‌گوید: مهم‌ترین مشکل مدیریت شهری گناوه برای ایجاد پلاژ در طول این نوار 5 کیلومتری ساحل، ارتفاع ابنیه و ساختمان‌هایی است که در اراضی ساحلی در تملک افراد حقیقی و حقوقی ایجاد شده و عمدتا قانونی است‌. این امر باعث شده است تا این ساختمان‌ها مشرف بر ساحل باشند و عملا امکان ایجاد پلاژ را سلب کنند.

احمد طاهری می‌افزاید: بیشتر اراضی ساحلی محدوده شهری بندر گناوه در اختیار سازمان‌های دولتی مثل سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منابع آب قرار دارد و اماکن اداری این سازمان‌ها در حریم منتهی به ساحل دریا به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که مشرف به ساحل هستند.

وی تصریح می‌کند: دو واحد رستوران ساحلی که سال‌های گذشته از شهرداری مجوز گرفته‌اند و در حال فعالیت هستند، عملا امکان ایجاد طرح‌های سالم‌سازی و پلاژ ساحلی را در نقاط مناسب که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از لحاظ ساختار و هویت گردشگری هستند، از مدیریت شهری سلب نموده است.

طاهری اضافه می‌کند: بنا به دلایلی که گفته شد، هم اکنون مردم و علاقه‌مندان تفریح در نقاط ساحلی مجبورند با لباس وارد آب شوند که برای خانواده‌ها خصوصا بانوان محترم، چنین موضوعی قابل قبول نیست .

وی تصریح می‌کند: برای حل این مشکل در کوتاه‌مدت، به دلیل این که اصولی و منطقی نیست عملا کار خاصی نمی‌توان انجام داد و در طرح بلند‌مدت هم به دلیل هزینه بسیار زیاد و تصرفات اراضی توسط سازمان‌های دولتی و غیره با چالش جدی مواجه هستیم، می‌توان این نکته را هم اضافه کرد که اراده و عزم مدیریت شهرستان گناوه و استان در این خصوص برای رفع این مشکلات وجود دارد، ولی به لحاظ چالش‌های پیش رو ادامه کار سخت و بعید به نظر می‌رسد.

ساحل زیبای دلوار همچنان بی‌بهره از پلاژ

بندر دلوار که در فاصله 35کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد، از سواحل چشمنوازی برخوردار است که تقریبا در همه ایام سال پذیرای تعداد فراوانی از گردشگران است اما سواحل زادگاه سردار قیام جنوب علیه استعمار هم از داشتن پلاژ برای مردان و زنان بی بهره است .

شهردار دلوار دراین باره به جام‌جم می‌گوید: با همه خدمات ارائه شده توسط شهرداری، اکنون پلاژ تفکیکی به منظور استفاده آقایان و بانوان وجود ندارد که باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم ساخت پلاژ اختصاصی اقدام کرد.

محمد ندری،‌ تخصیص نیافتن کمک دولتی در این بخش را مهم ترین دلیل تحقق نیافتن پلاژ در دلوار می‌داند و می‌افزاید: مطالعات میدانی برای ایجاد پلاژانجام شده، زمین مورد نظر نیز برای آن در نظر گرفته شده و طرح آن به تصویب رسیده است .

پلیس هم گرفتار شده

فرمانده انتظامی بوشهر با بیان این که شنا در دریا حق مردم است، گفت: این که برخی مردان از دریا خارج شده و با بدن نیمه عریان در ساحل تردد کنند، خلاف عفت عمومی است و درخواست‌هایی از پلیس برای تذکر به آنها داریم.

سردار محمد عباس‌زاده با اشاره به این که در سواحل استان، خبری از پلاژ استاندارد شنا نیست و همین موضوع پلیس را هم گرفتار کرده، افزود: با توجه به روحیات هم استانی‌ها، اکثرا شئون اسلامی و عفت عمومی را رعایت می‌کنند، ولی ماموران گشت پلیس در شناگاه‌های پرتردد بوشهر حضور دارند تا به افرادی که عفت عمومی را رعایت نمی‌کنند، تذکر دهند.

علیرضا برازجانی

جام‌جم بوشهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها