پویا امینی جزو آن دسته از بازیگرانی است که به وسیله تلویزیون دیده شدند. امینی در نقش‌‌ جوان‌هایی که اهل مماشات با اطرافیان نبودند بین مخاطبان محبوبیت زیادی به دست آورد. مثل نقش‌ او در سریال‌ در قلب من.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۳
صفحه 7 خط قرمز را که خواندم پیشنهاد کارگردان را پذیرفتم

به گزارش جام جم آنلاین، امینی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی نمایش است کارش را در زمان دانشجویی از سال 76 با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده آغاز کرد.

سال 84 نیز با بازی در فیلم سینمایی شام عروسی (ابراهیم وحیدزاده) بازی در سینما را آزمود و سال قبل هم با بازی در نقش پسر شهید احمد کشوری در تئاتر توانایی‌هایش را در این عرصه اثبات کرد.

امینی همچنین عضو تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان است. زمان شوریدگی، خورشید و ماه، خط قرمز، گل مرداب، خوش‌رکاب، وعده دیدار، کمکم کن، بوی خوش زندگی، بوی خاک و گلریزان برخی از آثاری هستند که وی در آنها ایفای نقش کرده است.

با او درباره تجربه‌های بازیگری‌اش در آثار مختلف تلویزیونی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اولین تصویری که از شما برای مخاطبان تلویزیون تداعی می‌شود بازی در نقش سینا در سریال در قلب من است.

بله، این سریال را حمید لبخنده بعد از موفقیت غیرمنتظره سریال در پناه تو ساخت و با توجه به تجربه موفقش در استفاده از بازیگران جوان و تازه‌کار، برای انتخاب نقش‌های جوانانه سریال از بازیگران جوان تست گرفت و من هم جزو 1700 جوانی بودم که برای بازی در سریال تست دادم و بعد از طی کردن یک پروسه سخت و دشوار برای بازی در سریال انتخاب شدم. حمید لبخنده در کارشان بسیار جدی و سختگیر بود.

از ابتدا مشخص بود که قرار است نقش سینا را بازی کنید؟

نه، فقط می‌دانستیم انتخاب شده‌ایم و یادم می‌آید رزیتا غفاری که در سریال بازی داشت به من گفت ممکن است من این نقش را بازی کنم.

سینا را به لحاظ شخصیتی چگونه دیدید؟

یک جوان پولدار و مغرور که دوست داشت هر چیزی را که می‌خواهد به دست بیاورد و تمام تلاش حمید لبخنده این بود که تمام شخصیت‌ها من‌جمله سینا واقعی و مابه‌ازادار باشد.

روز اولی که جلوی دوربین رفتید، چه حس و حالی داشتید؟

کار سختی بود و البته استرسی نداشتم، چون حمید لبخنده به همه بازیگران اعتماد به نفس می‌داد. فضای بدون التهاب و آرامی در حین کار وجود داشت.

اولین سکانسی که بازی کردید به یاد دارید؟

سکانسی بود که من به خانه راننده شرکت پدرم رفته بودم و در این سکانس من، علیرضا خطیبی و پارسا پیروزفر بازی داشتیم و در خانه مشغول تماشای فیلم بازی بسکتبال شدیم.

همبازی شدن با چند بازیگر با تجربه مثل ثریا قاسمی، جمال اجلالی و ایرج راد چگونه بود؟

این دوستان باتجربه خیلی به من کمک کردند و رابطه استاد ـ شاگردی با این بزرگان داشتم و از آنها زیاد آموختم و با تمام بازیگران باسابقه سریال بازی رودررو داشتم و چون آن زمان دانشجو بودم نکاتی را آموختم که مناسب تحصیلم بود.

با واکنش‌ها و اظهارنظر مردم در قبال بازیتان در سریال چگونه برخورد کردید؟

خوشبختانه تمام مردمی که من را در کوچه و خیابان می‌دیدند به من لطف و محبت داشتند و عنوان می‌کردند که تمام قسمت‌های سریال را با دقت و اشتیاق دنبال کرده‌اند وحتی یادم می‌آید خانم مسنی آن‌قدر تحت تاثیر سریال قرار گرفته بود که با دیدن من، شروع به مواخذه کرد که چرا این‌قدر پدر و مادرت را اذیت می‌کنی. سال گذشته در بررسی‌هایی که در مورد سریال‌های تلویزیونی انجام شد، سریال در قلب من به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال شبکه سوم از دیدگاه مردم در دهه 70 انتخاب شد.

اگر دوباره قرار باشد نقش سینا را بازی کنید، آیا به شکل و فرم دیگری آن را بازی می‌کنید؟

به طور حتم جور دیگری بازی اش می‌کنم. چون اولین تجربه جدی بازیگری‌ام بود و تجربه حالا را نداشتم. بدون حمایت پیشکسوتان کار و حمید لبخنده به طور حتم نمی‌توانستم در کارم موفق باشم. لبخنده برخلاف خیلی از کارگردان‌ها که اولویت اول توجه‌شان به نور، صحنه و فیلمبرداری است، اولویت اصلی‌‌اش بازیگران هستند.

موقعی که سریال خط قرمز را بازی کردید پیش‌بینی می‌کردید سریال به این میزان توفیق و محبوبیت برسد؟

زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد، درگیر مشکلات در یک سریال بودم و روحیه خوبی نداشتم. قاسم جعفری با صحبت‌هایش تا حدی آرامم کرد و به من گفت برای این که حالت بهتر شود فردا برویم شمال و در حین سفر فیلمنامه خط قرمز را به من داد تا بخوانم و با خواندن صفحه هفت فیلمنامه موافقتم را برای بازی در این سریال اعلام کردم.

در سریال خط قرمز بحث‌هایی درباره جوانان و کارهایشان مطرح شد که در گذشته کارگردانی به خودش این جرات را نمی‌داد که به سراغشان برود.

این سریال با این رویکرد جسورانه درباره نشان دادن چالش‌های جوانان ساخته شد.

چقدر از ویژگی‌های شخصیتان که تقریبا با این شخصیت هم سن و سال بودید در این نقش بروز دادید؟

البته به لحاظ سنی، فاصله‌ای با شخصیت خط قرمز داشتم و شور و هیجان جوانی را به این پررنگی نداشتم و به دنبال تاثیرگذاری روی تماشاگر بودم، تا من را در قالب این نقش باور کند.

حضور بازیگرانی مثل شهرام حقیقت دوست هم به موفقیت سریال خیلی کمک کرد.

قاسم جعفری با هوشمندی و با دقت تمام بازیگران سریال را انتخاب کرد. چون فیلمبرداری در خارج از تهران بود، کارگردان برای این که بتواند فضای صمیمی و دوستانه‌ای بین ما ایجاد کند هر پنج بازیگر جوان سریال را در یک اتاق در کنارهم قرار داد. بعد از خاتمه این کار ارتباط ما خیلی صمیمانه شد و با هم در ارتباط بودیم.

از بازی در سریال خط قرمز خاطره‌ای دارید؟

در چند ماه زمان فیلمبرداری خارج از تهران بودیم و کار درجاده و محیط‌‌های طبیعی سختی‌های خودش را دارد و در اواسط فیلمبرداری وارد فصل سرما شدیم و کار کردن در هوای نزدیک به صفر درجه برایمان سخت بود. یادم می‌آید یک روز که فیلمبرداری لب ساحل بود طوفان بزرگی از راه رسید و ما بازی می‌کردیم، اما به علت صدای باد و موج‌ها که به ساحل می‌خورد صدابردار نمی‌توانست صدایمان را ضبط کند.

در سریال خوش‌رکاب تصویر درستی از یک رزمنده دوران دفاع مقدس ارائه کردید.

این اولین تجربه کاری‌ام با علی شاه‌حاتمی بود و نقشی که بازی کردم به لحاظ کاراکتری از من دور بود. بنابراین کارم سخت بود و به همین دلیل بعد از خواندن فیلمنامه تصمیم داشتم فردایش بروم دفتر ایشان و برای عدم حضورم در کار عذرخواهی کنم، اما علی شاه‌حاتمی با من صحبت کرد و گفت به توانایی‌های من ایمان دارد ، به ایشان اعتماد کنم و با اعتماد بروم و نقش را بازی کنم و در طول کار حواسشان به من بود و یکی از تجربیات خوب بازیگری‌ام بود و تقریبا بجز من، امیر نوری و مجید صالحی همه عوامل به نوعی تجربیات و خاطراتی از دوران دفاع مقدس داشتند.

این تازه اولش است

بعد از بازی در قلب من ارتباط نزدیکی با علی دهکردی، ایرج راد وعنایت شفیعی پیدا کردم و درباره پیشنهاداتی که در حوزه بازیگری داشتم با آنها مشورت می‌کردم. یادم می‌آید بعد از پخش سه قسمت اول سریال پیشنهاد کاری به من انجام شد و آن را با حمید لبخنده در میان گذاشتم و ایشان به من گفتند این تازه اولش است و پیشنهادات زیادی خواهی داشت و باید با چشم باز تصمیم بگیری و من هم به این توصیه عمل کردم و دوست داشتم نقش‌های متفاوتی از شخصیتی که در این سریال بازی کردم را قبول کنم و خودم را محدود به ایفای نقش خاصی نکنم و چند نقش مشابه را رد کردم و بعدش در سریال تاریخی زمان شوریدگی محمدعلی نجفی یک نقش تاریخی را بازی کردم. در این سریال با علی نصیریان و رضا کیانیان. زنده‌یاد مهدی فتحی همبازی بودم.

هونام حقانی - ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رامین
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۱
خیلی پسر خوبیه بلده چطور بازی كنه

نیازمندی ها