امروز قصد داریم برخی اخبار المپیک ریو را از دریچه طنز رصد کنیم، پس با ما همراه باشید:
کد خبر: ۹۳۴۷۷۷

خبر اول آن‌که رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد به کیمیا علیزاده بابت کسب مدال تاریخی برنز، پاداشی معادل نشان طلا پرداخت می‌شود. حالا سوالی که برای علاقه‌مندان به ورزش پیش آمده، این است که اگر خانم علیزاده مدال طلا می‌گرفت، پاداشش معادل چه بود؟ پاسخ هم البته چندان پیچیده نیست؛ معادل رقم قرار داد شش ماهه یک بازیکن فوتبال دسته سه کشور!

خبر بعدی این که تیم داوری فوتبال ایران برای قضاوت دیدار فینال این دوره از بازی‌های المپیک که بین تیم‌های آلمان و برزیل برگزار می‌شود، انتخاب شد. برای تیم داوری کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنیم، آن هم درحالی که مجبورند یک بازی را بدون شرایطی که سال‌ها به آن عادت داشتند، برگزار کنند. یعنی شرایطی که در آن، نه خبری از پرتاب نارنجک و ترقه به داخل زمین است، نه کسی داور را تهدید می‌کند، نه در شعارهای تماشاگرنماها از اجزای خودروهای سنگین و وسایل دم کردن چای نشانی وجود دارد و نه بازیکنانی در زمین هستند که جگر داشته باشند برای داور خط و نشان بکشند!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم پس از شکست از ایتالیا گفت: «شکست‌هایی که در المپیک متحمل شدیم به خاطر قدرت حریفان بود.» البته مرحوم افلاطون الان هزاران سال است دیگر در میان ما نیست، ولی اگر بود، بعد از شنیدن این منطق قرص و محکم که مو لای درزش نمی‌رود، هر طور شده آقای مربی را از تیم جدا می‌کرد و می‌برد به آکادمی‌اش و کرسی فلسفه و منطق را به ایشان واگذار می‌کرد و خودش می‌رفت کشک‌اش را بسابد!

و خبر آخر آن‌که وزیر ورزش و جوانان در مورد علل ناکامی کشتی فرنگی ایران در المپیک گفت: «در مورد کشتی فرنگی یک نقص بزرگ وجود داشت و آن بیش‌تمرینی بود که باعث خستگی و کوفتگی کشتی‌گیران شده بود.» ملاحظه می‌فرمایید؟ کم تمرین می‌کنیم، می‌بازیم، زیاد تمرین می‌کنیم، باز هم می‌بازیم! ای کاش محققان جوان کشور یک دستگاه «تنظیم تمرین!» می‌ساختند که قبل از شروع رقابت‌ها به هر ورزشکاری وصل می‌شد. اگر دستگاه نشان می‌داد تمرین نامبرده کم است، 24 ساعته مجبور به تمرین می‌شد و اگر دستگاه نشان می‌داد تمرینش زیاد است، تا رسیدن به میزان مناسب تمرین، مربیان به او برنامه «بخور و بخواب» می‌دادند!

علی زراندوز

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها