6 شاگرد محمد بنا در ریو رنگ فینال را ندیدند!

سقوط آزاد کشتی فرنگی

تیمی که چهار سال پیش در المپیک لندن با هت‌تریک طلایی همه را انگشت به دهان کرد در ریو 2016 رنگ و بوی حتی یک فینال را ندید تا محمد بنا برخلاف چهار سال پیش که روی ابرها راه می‌رفت، المپیک کابوس واری را پشت سر بگذارد!
کد خبر: ۹۳۳۸۰۰

ناکامی در جهانی 2015 چنان فشار افکار‌عمومی را برای بازگشت محمد بنا به دنبال داشت که فدراسیون کشتی ناگزیر دست دوستی به سمت محمد بنا دراز کرد تا او بیاید و تیمی را که در جهانی یک نقره و یک برنز کسب کرده بود، دوباره سکانداری کند. این بازگشت در شرایطی رقم خورد که فدراسیون کشتی زیر بار همه شرایط محمد بنا رفت و به عبارتی بهانه‌ای دست او نداد؛ شورای فنی به شورایی صد در صد تشریفاتی بدل شد و همه چیز طبق خواست بنا شکل گرفت؛ هرچه او بگوید!

به واقع محمد بنا در حالی تصور می‌کرد که می‌تواند المپیک درخشان دیگری را هم در کارنامه کاری خود ثبت کند که از یک طرف غافل از چهار سال پیر شدن شاگردانش بود و از طرفی هیچ انتقادی را نپذیرفت و تیم ملی را آنچنان که خودش تشخیص می‌داد به میادین مختلف گسیل داشت. حاصل حکمرانی مطلق او این بار 180 درجه برخلاف لندن 2012 شد!

سوریان به دلیل اعزام‌های پیاپی و وزن کم کردن‌های چهارباره تحلیل رفت! سعید عبدولی به دلیل انتخاب شدن زودهنگامش پایین‌تر از انتظار ظاهر شد، امید نوروزی فرسنگ‌ها با آمادگی فاصله داشت، حبیب اخلاقی و بشیر باباجان‌زاده و قاسم رضایی که جملگی با تشخیص بنا صاحب دوبنده تیم اعزامی به ریو شدندکه نفرات جایگزین در اوزان آنها در تهران ماندند، نفراتی که مطمئنا از این سه نفر ضعیف‌تر ظاهر نمی‌شدند!

به واقع تیم ملی ایران از جایی ضربه خورد که ناظران کشتی آن را پیش‌بینی می‌کردند و فدراسیون کشتی هم شاید از آن غافل نبود، حالا لشکر شکست خورده محمد بنا دیگر نمی‌تواند برای فدراسیون، به قول معروف طاقچه بالا بگذارد و معمار موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در لندن 2012 چنانچه تمایل به ادامه همکاری در راس تیم ملی کشتی فرنگی داشته باشد باید از بسیاری از دیدگاه‌های سلیقه‌ای خود از جمله عدم برگزاری رقابت‌های انتخابی چشم‌پوشی کند! تیم بنا در ریو نه‌تنها از آمادگی جسمانی به دور بود و بندرت توان رقابت پایاپای در شش دقیقه را به نمایش گذاشت که به لحاظ تکنیکی هم درسطح نازلی ظاهر شد، در کنار آن سوریان نامدار و پر آوازه نیز به خاطر اشتباهات تاکتیکی و مشاوره‌های اشتباه ماه‌های گذشته در ریو با آن وضع از دور رقابت‌ها کنار رفت!

فرصت‌سوزی عجیب نوروزی و رضایی

دیروز و در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی امید نوروزی و قاسم رضایی در حالی در دو وزن 66 و 98 کیلو روی تشک رفتند که بخت بالای آنها در قرعه فوق‌العاده آسان آنها همه را خوشحال کرد که دست‌کم در این روز یک فینالیست خواهیم داشت. اما نوروزی با برد خفیف مقابل ونزوئلا و باخت مقابل کشتی‌گیر گمنام گرجستانی حذف شد و رضایی نیز با برد ونزوئلایی و باخت مقابل حریف کوبایی کم نام و نشان تلاشش را برای کسب مدال برنز ادامه داد تا با توجه به برنزی که سعید عبدولی سه روز پیش کسب کرد؛ پایان راه تیمی که محمد بنا پیش از اعزام از شانس بالای هر شش عضوش برای کسب مدال و نتیجه درخشان‌تر از لندن خبر داده بود، اینچنین کابوس وار رقم بخورد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها