اینکه محمد بنا یا به قول ورزشی ها ، آقای خاص کشتی فرنگی ایران شکست در المپیک 2016 ریو را پذیرا شده و از این بابت از مردم عذرخواهی می کند ، جای تقدیر و تشکر دارد ، اما گویا عادت کرده ایم بعد از مرگ سهراب اشک بریزیم !
کد خبر: ۹۳۳۹۷۲
بنا علیه بنا ؟!



به گزارش جام جم آنلاین ، براستی چرا کشتی فرنگی ایران که در لندن 2012 با 3 طلای ارزشمند توسط حمید سوریان ، امید نوروزی و قاسمl رضایی فتح الفتوح کرد ، در ریو اینقدر ضعیف ظاهر شد که صدای خان نیز در آمد و آقای خاص مجبور شد به خفا رفته و اشک بریزد ؟!
چرا همیشه نخواسته ایم یک گام از امروز جلو باشیم و فرداها را ببنیم . همه اش خواسته ایم موفقیتی حاصل شده و در سایه آن چند صباحی لم داده و به خواب عمیقی فرو برویم . براستی ورزش و کشتی ایران چه زمانی می خواهد از این خواب عمیق بیدار شود و با برنامه و هدفمند به جلو حرکت کند . بی شک اگر سازمان یافته و هدفمند بر مدار ورزش حرفه ای حرکت کنیم ، کشتی فرنگی ما به جایی نمی رسد که تمام بار ناکامی های امروزش را در المپیک ریو بر دوش معمار موفقیت های کشتی فرنگی ایران در چند ساله اخیر ببیند .
متاسفانه چون ساختار ورزش حرفه ای نیست و همه چیز در اتفاقات و لحظات خلاصه می شود ، آسمان ورزش ایران یک روز آفتابی آفتابی است و روزی دیگر ابری ابری . بی شک این ره که می رویم به ناکجاآباد است و فعلا هم معلوم نیست کی می خواهیم جلوی این چرخه معیوب را بگیریم .
اما در رابطه با محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی !
اعتقاد داریم بنا طی یکی دو سال گذشته باز هم علیه خود حرکت کرد تا امروز اگر نتیجه بدی در ریو می گیرد ، این نتیجه مستقیما به عملکرد خود او بر گردد . دلیل را اینگونه بر می شماریم "
1-روند قهرکردن و آشتی های او گویا طی این سالها به ملکه ذهن آقای خاص کشتی فرنگی تبدیل شده است . او درراه حضور در المپیک ریو به دفعات با ادامه این روند تیمش را به حاشیه برد تا این مسئله غیر مستقیم بر عملکرد شاگردانش نتیجه منفی بر جای بگذارد .
2- محمد بنا چون خاص است مثل ورزشکارانی که با یک یا چند قهرمانی می خواهند سالاری کرده و راه خود را از دیگران جدا کنند ، دوست ندارد هیچکس در کارش دخالت کند . تفکر او این بود که نظر ، نظر اوست و وقتی روی کسی دست می گذارد دیگر نباید در مسابقات انتخابی شرکت کند . در حقیقت آقای خاص اصلا اعتقادی به مسابقه انتخابی ندارد .
3- وقتی تیم به حاشیه برود ، معلوم است که از اصل بدنسازی و ساخته و پرداخته کردن تیمی یکدست و قدرتمند غفلت می شود . موضوعی که در ریو گریبان تیم تحت امر محمد بنا را گرفت و از سوریان گرفته تا نوروزی و رضایی ، آماده صدر صد نبودند .
4- کادر فنی منسجم 2012 لندن حفظ نشد و به دلیل ویژگی های رفتاری آقای خاص ، جمشید خیرآبادی و ناصر نوربخش راهشان را از بنا جدا کردند تا آقای خاص نفراتی قوی و برنامه ریز را کنار خود نداشته باشد .
به هر حال اگر بخواهیم بندهای دیگر را به دلایل این ناکامی اضافی کنیم ، باید تا بند ده نیز پیش برویم ، اما اجمالا برای آنکه مطلب به درازا نکشد باید عرض کنیم ؛ محمد بنا بزرگ است و اگر می خواهند همچنان بزرگ و محبوب در ورزش و کشتی باقی بماند ، باید در یک سری رفتارها و عملکرد خود تجدید نظر کند تا از زیر دست او همچنان بزرگانی چون سوریان ها ، نوروزی ها و رضایی ها سر به آسمان افتخار بسایند .

حجت اله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
روح الله
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
بعله این از غرور این اقاست كه فكر میكنه وقتی قله رو فتح میكنه دیگه سرازیری نیست و همش قله است كه به ناگاه به لبه پرتگاه میرسه
ساحلی
-
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
مقصر آقای بنا نیست بلكه نبود یك كمیته المپیك قوی و كاردان باعث این ناكامیهاست تیمها را نیاید به مربیها سپرد بلكه باید زیر نظر یك گروه كار بلد باشند تا هروقت نیاز بود با توجه به عملكرد مربی خیلی سریع قادر به تعویض آن باشند نه اینكه حتی رئیس جمهود مملكت هم برای ماندن یك مربی خاص نظر دهد و باعث ایجاد غرور كاذب در مربی شود
حسین
-
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
حالا همه مشكلات شد مال استاد بنا چرا نمیپرسین علت قهر استاد بنا چی بود ایشون حتی حاضر سد پاداش خودشو بده به كشتی گیرا

نیازمندی ها