وضعیت وزنه برداران المپیکی از زبان کورش باقری

برنامه "مجله وزنه برداری" دوشنبه 25 مرداد، کورش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری در ارتباط با وضعیت وزنه برداران المپیکی صحبت کرد.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۰
وضعیت وزنه برداران المپیکی از زبان کورش باقری

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ورزش؛ کورش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه بردرای، در پاسخ به این سوال که شما نتایج المپین ها را چطور تفسیر می کنید، بیان کرد: قبل از اعزام تیم، با توجه به رکوردهایی که ورزشکاران در تمرینات زده بودند و سوابقی که در المپیک قبلی از آنها سراغ داشتیم، انتظار این نتایج و کسب دو مدال طلا را داشتیم؛ حتی بنده تصور می کنم سومین طلای وزنه برداری هم بدست بیاید.
وی، در ادامه گفت: ما تیم با تجربه ای را اعزام کردیم که سابقه مدال آوری در سالهای گذشته هم داشته اند. به اعتقاد بنده سهراب مرادی و کیانوش رستمی به حق مدال طلا را کسب کردند. در وزن کیانوش رستمی، به نظرم در طول 15-20 سال گذشته، ما همچین رقابت سنگینی را در دسته 85 کیلوگرم ندیدیم. در ارتباط با مرادی هم، شاید اگر روس ها محروم نبودند، سهراب وزنه های بیشتری را می زد.
وی، در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد موقعیت براری و سلیمی در مسابقه پیش رو چیست، عنوان کرد: براری، وزنه بردار بسیار شایسته ای است. او در سال 2013، در حرکت تک ضرب، برنز دنیا را کسب کرد؛ اما باید واقعیت را بپذیریم، در این وزن رقابت بسیار سنگین است و با توجه به رکوردهایی که براری دارد، گرفتن مدال غیرممکن نیست، ولی بسیاری عوامل دست به دست هم دهد که این اتفاق بیافتد.
با توجه به استارت لیست و سابقه ای که ما از وزنه برداران دسته فوق سنگین داریم، وزنه بردار گرجستانی، نزدیک ترین رقیب بهداد است؛ البته اگر مسئله آسیب دیدگی این وزنه بردار پیش نمی آمد، شاید به راحتی المپیک لندن، می توانست مدال طلا را بدست بیاورد. او در یک ضرب تقریباً به آمادگی صد در صدی رسیده است، اما در دو ضرب در صد در صد آمادگی نیست. بهداد یکی از باهوش ترین وزنه برداران ما در 10-15 سال اخیر بوده است و به اعتقاد من مدال طلا و نقره باید بین ایران و گرجستان تقسیم شود.
دکتر حمید قاسمی، مدیر شبکه رادیویی ورزش، در دهکده بازیها، گفتگوی ویژه ای را با کیانوش رستمی انجام داد. رستمی از احساس خود برای کسب خوش رنگ ترین مدال المپیکی، گفت: بسیار خوشحالم که در این روزهای زیبا، توانستم مدال طلای کاروان جمهوری اسلامی ایران را بدست بیاورم و این اتفاق قشنگ رقم بخورد که کاروان امام رضا با استارت خوبی کار خود را آغاز کند.
وی، در پاسخ به این سوال که شما در کنار تمرینات چه مسیری را پیمودی که زمان رکورد شکنی و کسب مدال احساس کردی باید سجده شکر به جای بیاوری، اظهار داشت: من همیشه با نام خدا کارم را شروع می کنم و برای انجام هر حرکت در طی وزنه زدن، نام خدا را به زبان می آورم. اسم خدا به من انرژی می دهد و انگار که کار دنیار برایم راحت می شود. کارم در المپیک بسیار سخت بود؛ اما نام خدا آنقدر بزرگ بود که تمام کوه ها را از جلوی رویم برداشت.
رستمی، نیز در پاسخ به این پرسش که برای آینده چه برنامه ای داری، گفت: بنده به صورت شخصی کار کردم؛ خودم مربی ام بودم و به صورت حرفه ای کارم را جلو بردم تا نشان دهم که ایرانیها بدون هیچ چیزی می توانند بهترین باشند. انشالله همین رویه را برای مسابقات پیش رو دنبال خواهم کرد.
برنامه زنده "مجله وزنه برداری" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با اجرای محمدرضا منصوریان، روزهای دوشنبه از ساعت 09:05 به مدت 55 دقیقه از شبکه رادیو ورزش تقدیم دوستداران وزنه برداری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها