رئیس‌جمهور با بیان این‌که برجام برای به حرکت در آوردن شرایط اقتصادی کشور بود تا ملت بزرگ و دانشمندان ایران بتوانند برای ایران رونق اقتصادی ایجاد کنند، افزود: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت‌ها نیست، ما به برجام خوشبین بوده اما به آمریکا بدبین هستیم.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی طی سخنانی در سی‌امین سفر استانی دولت در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که ایرانیان با اتحاد، اطاعت از رهبری و حمایت از دولت به دنیا ثابت کردند که کسی قادر به تحمیل و تحریم ایران اسلامی نیست، گفت: باوجود سختی‌ها و فشارها و با همراهی مردم گام به گام پیش رفته‌ایم و تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال به 4/4 درصد رسیده است.

روحانی از راه‌اندازی 7500 بنگاه اقتصادی تا پایان سال جاری خبر داد و با بیان این‌که این دستاوردها به معنای اعتماد مردم به دولت و همچنین اجرایی شدن شعار همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است، اظهارکرد: رسیدن رشد اقتصادی از منهای 8/6 در ابتدای تشکیل دولت به مثبت 4/4 درصد، در حالی در سایه غیرت جوانان ایرانی محقق شده که منطقه درگیر روزهای سختی است و بهای نفت نیز با سیاست‌های دشمنان و بدخواهان ملت به کمتر از یک چهارم کاهش یافته است.

روحانی افزود: امروز حلقه‌های زنجیر‌ی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد شده بود در هم شکسته شده و در دولت تدبیر و امید 350 هیأت اقتصادی و 160 هیأت سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند.

دکتر روحانی تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران، شاد و مسرور است و در برابر دشمنان این سرزمین، ایستادگی کرده و خواهد کرد و همان‌طور که این دولت تورم را تک‌رقمی کرد، با حمایت مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور، برخواهد گرداند.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی 30ماهه ملت در برابر قدرت‌های بزرگ و افتخارآفرینی دیپلمات‌های کشور در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، اظهارکرد: امروز صهیونیست‌ها و یک یا دو کشور کودک‌صفت در جنوب کشور از این پیروزی ملت ناراحت و عصبانی هستند اما ملت ایران با ایستادگی، وحدت، اتحاد و همچنین پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را به ارمغان آورد تا شرایط برای اقتصاد و رشد اقتصادی آماده شود.

رئیس شورای اقتصاد با اشاره به آماده شدن شرایط کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: امروز اعلام می‌کنم که 82 تفاهم‌نامه و قرارداد با کشورهای خارجی در بخش صنعت امضا شده و اجرای 29 قرارداد نیز آغاز شده است.

رئیس‌‌جمهور ادامه داد: هر یک از این قراردادها شش ماه تا یک سال زمان می‌برد و بعد از آن شرایط را برای جذب نسل جوان آماده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها