هاشمی رفسنجانی: تعجب می‌کنم می‌گویند دانش‌آموزان را برای تحصیل به خارج نفرستید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعجب می‌کنم از کسانی که می‌گویند دانش‌آموزان را برای تحصیل به خارج از کشور نفرستید، باید به خارج بروند تا علم را آموزش ببینند.
کد خبر: ۹۳۱۰۱۱
هاشمی رفسنجانی: تعجب می‌کنم می‌گویند دانش‌آموزان را برای تحصیل به خارج نفرستید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در سی‌و‌سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور در سالن اجلاس سران درباره جایگاه عالِم اظهار داشت: طبق آیه «إِنَّمَا یخْشَی‌اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» تنها علما هستند که در مقابل خدا تواضع می‌کنند.

وی افزود: خشیت، خضوعی است که انسان در مقابل عظمت خداوند و آفرینش دارد و خداوند در قرآن می‌فرمایند که این خشیت تنها مخصوص علما است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش معلمان در تربیت انسانها خاطرنشان کرد: انسان موجودی است که تمامی جهان را تسخیر خود می‌کند و خداوند پس از خلقتش خود را تحسین کرد و حال ،معلمان نقش آموزش و تربیت چنین آفریده‌ای را دارند که باید به خود افتخار کنند.

هاشمی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم از کسانی که می‌گویند دانش‌آموزان را برای تحصیل به خارج از کشور نفرستید، باید به خارج بروند تا علم را آموزش ببینند حتی پیامبر اکرم هم فرمود برای فراگیری علم به چین بروید.

وی درباره آثار برجام در کشور گفت: از حرکات برجسته دولت آقای روحانی این بود که با برجام، تحریمهای طوفانی، خطرناک و کشنده را از جلوی پای ما برداشت و من از کسانی که می‌گویند برجام مانند سم مهلکی است احضار شگفتی می‌کنم چون در گذشته قطعات هواپیمایی نداشتیم که الان به لطف برجام به این مسائل دست پیدا کردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به معلمان اظهار کرد: من از شما مدیران و معلمان خواستارم تا آثار برجام و ابعاد مختلف این موضوع و اینکه برجام مانند سهم مهلکی نیست را برای دانش‌آموزان تشریح کنید.

هاشمی در انتقاد از مخالفان برجام گفت: عده‌ای سعی می‌کنند با هوچی‌گری، مردم را گول بزنند و تحریمها را نعمت خدادای بدانند اما همین اشخاص با روحیه‌ای که به آن انقلابی‌گری می‌گویند سبب شدند که عربستان با ما قطع رابطه کند و نتوانیم به حج برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
قطعات هواپیما برای شما و فرزندانت خوبه من بعد از سی سال اشتغال یكبار هم سوار هواپیما نشدم .
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها