اظهارات دونالد ترامپ در خصوص متمم دوم قانون اساسی آمریکا که در مورد قانون حمل سلاح است به شدت با واکنش مخالفان وی همراه شده است.
کد خبر: ۹۳۰۹۷۷
جنجال جدید ترامپ در آمریکا اینبار با متمم دوم قانون اساسی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «دونالد ترامپ» در یک اجتماع انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی با اشاره به متمم دوم قانون اساسی آمریکا که تضمین‌کننده حمل سلاح است، گفت: هیلاری می‎خواهد متمم دوم را از اساس لغو کند. اگر او بتواند قضات خود را در دیوان عالی انتخاب کند، کاری از شما برنمی‌آید.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به طرح اقتصادی خود که گفت: من یک برنامه گسترده برای کاهش مالیات ارائه دادم. کلینتون می‌‎خواهد مالیات شما را دو برابر کند.

برخی از فعالان سیاسی می‎گویند اظهارات ترامپ، به معنای تهدید به مرگ کلینتون است، اما برخی دیگر معتقدند وی خواستار افزایش فعالیت سیاسی حامیان حمل سلاح شده است.

در همین رابطه «رابی موک» مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون، با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد: خیلی ساده است. آن‌چه ترامپ می‌گوید خطرناک است. فردی که به دنبال ریاست جمهوری ایالات متحده است نباید خواستار خشونت به هر طریقی شود.

از سوی دیگر ترامپ در واکنش به انتقادات مطرح شده، گفت او تنها از حامیان خود خواسته است که با استفاده از قدرت رای خود، از انتصاب قضات موردِ نظر کلینتون در دیوان عالی جلوگیری کنند تا مانع از محدود شدن حقوق خود با توجه به متمم دومِ قانون اساسی شوند.

این وضعیت در حالی است که در روزهای گذشته نیز ۵۰ نفر از شخصیت های شناخته شده حزب جمهوریخواه با امضای نامه ای صلاحیت ترامپ برای پست ریاست جمهوری را زیر سوال برده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۰
بابا رونالدو رو ول كنید غضنفر خودمون رو بچسبید این احمدی نژاد از ترامپه..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها