والدین پسر مسلمانی که به دلیل بردن یک "ساعت دست ساز" به مدرسه دستگیر شده بود، در دادگاه فدرال آمریکا از مقامات مدرسه شکایت کردند. این شکایت فدرال تحت نام احمد محمد، دانش آموز ۱۴ ساله، تنظیم شده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۰
دانش آموز مسلمانی که بابت "ساعت دست ساز" دستگیر شد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین ،این دانش آموز که در دبیرستانی در تگزاس تحصیل می کرد، در سپتامبر سال گذشته ساعتی دست ساز به مدرسه برد که می گوید می خواسته به معلم انگلیسی اش نشان دهد. اما مقامات مدرسه که این ساعت را با بمب اشتباه گرفتند، با پلیس تماس گرفته و احمد را دستگیر کردند. احمد متهم شد به "ایجاد ترس" در مدرسه.

در متن شکایتنامه ارائه شده به دادگاه فدرال، والدین احمد محمد به زیر پا گذاشته شدن حقوق مدنی فرزندشان، تهدیدهای مرگ به دنبال اتهامات، و همچنین برخی فشارها روی آنها برای ترک آمریکا، اشاره کرده اند.

با وجود این که پلیس "ایروینگ" در ایالات تگزاس اتهامات وارده را لغو کرد، اما احمد سه روز از رفتن به مدرسه منع شد و دیگر هیچگاه به آن مدرسه بازنگشت.

در این شکایتنامه به مدرسه، مدیر آن، و شهر ایروینگ اشاره شده و از هیأت منصفه تقاضا شده تا خسارات ناشی از این اتهامات و پیامدهای آن تعیین شود.

در نوامبر سال گذشته، خانواده احمد در قبال نادیده گرفتن طرح دعوی در دادگاه فدرال خواستار ۱۵ میلیون دلار خسارت از شهر و منطقه شده بودند. سخنگوی منطقه روز دوشنبه اظهار داشت وکلای آنها این شکایتنامه را بررسی کرده و تصمیم خود را اعلام خواهند کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده به منظور دلجویی از این دانش آموز مسلمان، او را برای مراسم "شب فضانوردی کاخ سفید" دعوت و اواخر مهر ماه گذشته در این مراسم با او دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ث
-
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
این خبر مال یه سال پیشه
ث
-
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
الان اوباما شده عین معاویه ، در ظاهر انسان دوست در باطن رو دیگه خدا میدونه.
لعنت به كسی كه اینو انكار كنه.

(لطفا درج شود)
هما
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
خوشا بحالشون بابت توهینی كه بهشون كردن خسارت میگیرند اونوقت ما هر روز هزار نفر به شخصیتمون ،به هویتمون توهین میكنند اونوقت ...........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها