پرچم‌دار وارد می‌شود، جدال سخت والیبالیست‌ها با لهستان

برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز چهارم

محمد بنا در گفت‌وگو با جام‌جم:

6 دلاور ما شانس 6 مدال دارند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ساعتی قبل از ترک تهران به مقصد ریودوژانیرو با اطمینان خاطر از نتایج شاگردانش در المپیک حرف زد. او گفت: به هر شش دلاور تیم نه تنها امیدوارم که ایمان دارم!
کد خبر: ۹۳۰۰۹۵

تیم تحت هدایت محمد بنا که در المپیک 2012 لندن با کسب سه مدال طلا تاریخ‌ساز شد حالا در شرایطی گام به دهکده بازی‌های المپیک ریو 2016 می‌گذارد که همان ترکیب چهار سال پیش را دارد؛ ترکیبی که حاصل تلاش آن طلایی شدن حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی و حذف سعید عبدولی، حبیب اخلاقی و بشیر باباجان‌زاده بود. شرایط تیم ملی نسبت به چهار سال پیش چه تفاوتی کرده است، بنا در پاسخ به این سوال جام‌جم می‌گوید: طبیعی است که بچه‌ها با‌تجربه‌تر شده‌اند و با استرس کمتری نسبت به چهار سال پیش می‌توانند به مصاف حریفان بروند و این یک نقطه مثبت است.

او درباره نگرانی‌هایی که درباره بالا رفتن سن شاگردانش وجود دارد، ادامه می‌دهد: به عنوان کسی که با این تیم کار کردم می‌گویم این نگرانی‌ها خیلی موردی ندارد مهم بدن‌های آماده و انگیزه بالایی است که این دلاوران دارند و از این بابت نباید نگران بود.

هت‌تریک طلایی

آیا می‌توانید همچون چهار سال پیش هت تریک طلایی داشته باشید؟ بنا در پاسخ به این سوال می‌گوید: چرا که نه، حتی بیشتر از سه طلا هم می‌توانیم بگیریم اصلا با فونت درشت تیتر بزنید هر شش دلاور ما می‌توانند مدال بگیرند. این را مطمئن باشید. وقتی کشتی دنیا را رصد می‌کنم، متوجه می‌شوم که همه ملی‌پوشان ایران شانس کسب مدال دارند، البته گاهی اوقات قرعه خیلی دخیل است و با این حال مسائل داوری تاثیرگذار است.

بنا درباره شرایط حمید سوریان و راه سختی که او برای کسب سهمیه المپیک پشت سر گذاشت، توضیح می‌دهد: خوشبختانه حمید آن‌قدر باتجربه است که می‌تواند خیلی زود خود را جمع و جور کند، نگران سه بار وزن کم کردن او هم نباشید. خوشبختانه بدنش به حالت عادی برگشته است و از این نظر هیچ‌گونه مشکلی ندارد. حمید می‌تواند بازهم بدرخشد و می‌درخشد.

مسئولیت کشتی

سرمربی تیم ملی با اشاره به باری که روی دوش کشتی در المپیک وجود دارد، می‌گوید: برای همه ورزشکاران کشورمان در المپیک آرزوی توفیق دارم و اطمینان می‌دهم کشتی‌گیران با تمام وجود مبارزه کنند.

او این گونه صحبت‌هایش را به پایان برد: ده ماه تلاش شبانه‌روزی داشتیم و به لطف خداوند آمادگی ملی‌پوشان ایده‌آل است و امیدوارم در روز مسابقه، بهترین شرایط را داشته باشیم. برای پیروزی به ریو می‌رویم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

سوریان پای پرواز ملی‌پوشان چه گفت

حمید سوریان پای پرواز کشتی‌گیران فرنگی‌کار درباره آخرین وضعیت روحی و جسمی خودش گفته: من تجربه حضور در المپیک‌های پکن و لندن را دارم و بخوبی با قهرمانی و ناکامی در المپیک آشنا هستم. میدان المپیک، میدان متفاوتی است که با هیچ مصاف و مسابقه‌ای یکسان نبوده و حال و هوای خاص خود را دارد. در المپیک تمامی رقبا به یک اندازه خطرناک و توانمند هستند و هیچ‌گاه نباید حریفی را به حریف دیگر برتر یا پایین‌تر خواند.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها