تازه‌ترین سریال شبکه 2 در دست تولید است

«یکتا» زنی تنها در توفان حوادث

هشت و نیم ‌دقیقه خیلی زمان زیادی نیست؛ کارهای زیادی هست که نمی‌توان در هشت و نیم دقیقه انجامش داد، اما انگار برای تغییر سرنوشت یک نفر، هشت و نیم دقیقه زمان می‌تواند کافی باشد! این اتفاقی است که در سریال «یکتا» خواهیم دید؛ این که چگونه زندگی بانویی به نام یکتا فقط به خاطر هشت‌و‌نیم دقیقه دستخوش توفان‌های بسیار می‌شود. یکتا را بهروز مفید تهیه‌ می‌کند که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال‌‌هایی چون «سهمی برای دوست» و «خانه‌ای روی تپه» را برعهده داشته است. همچنین کارگردانی این سریال بر عهده شهرام شاه‌حسینی است که سال 93 سریال «همه چیز آنجاست» به کارگردانی او از شبکه سه به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۸

میراث‌خواران

یکتا بعد از فوت همسر و پدر همسرش با مسئولیت‌ها و مسائل خانوادگی تنها مانده است، اما این تمام مشکل او نیست؛ چراکه خانواده همسرش خواب خوشی برایش ندیده‌اند. بهروز مفید به عنوان تهیه‌کننده، این سریال را به مساله ارث و میراث مرتبط دانست و به جام‌جم تاکید کرد: یکتا ضرورت رسیدگی به اموال و دارایی در زمان حیات هر فرد را متذکر می‌شود و صرفا درباره ارث و میراث و دعوای فرزندان برای سهم ارث نیست؛ در واقع این سریال، یک ملودرام پرکشش است که بر مبنای یک گزارش مرگ شکل گرفته. مفید امیدوار است تماشاگران تلویزیون، شب‌های پاییز بتوانند این سریال را تماشا کنند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصویربرداری سریال تا آبان ماه ادامه خواهد داشت و اگر بنا باشد با شروع فصل پاییز به نمایش درآید، احتمالا بخشی از تصویربرداری یا دست کم کارهای فنی سریال با پخش همزمان خواهد بود.

آدم‌های واقعی

کایدان که این روزها در حال بازنویسی فیلمنامه سریال یکتاست، پیش از این فیلمنامه سریال‌هایی چون «خوب بد زشت» و «دارا و ندار» را نوشته است. او درباره داستان یکتا توضیح داد: این سریال درباره زنی به نام یکتاست که شوهر و پدر شوهرش فوت می‌کنند و او علاوه بر مسئولیت‌های خانوادگی و اقتصادی، درگیر اختلافاتی کهنه و قدیمی است. براساس توضیحات کایدان، این سریال قصه‌ای زنانه دارد و قهرمان داستان زنی است که در هجوم اتفاقات ناگوار، ایستادگی می‌کند. این نویسنده تاکید می‌کند: البته همه تلاش ما این بوده که روابط و شخصیت‌ها واقعی باشد و مخاطبان آدم‌هایی را در این قصه ببینند که برایشان ملموس باشد نه آدم‌ها و قصه‌هایی پلاستیکی و غیرقابل باور. در این سریال علاوه بر قصه اصلی که درباره ماجراهای زندگی یکتاست، خرده داستان‌های متعددی را شاهد خواهیم بود که از آن جمله می‌توان به ماجراهای زندگی وکیل یکتا اشاره کرد.

یکتا در شهر

فیلمنامه سریال یکتا در 30 قسمت نوشته و تصویربرداری آن اواخر خرداد آغاز شده است. براساس توضیحات تهیه‌کننده یکتا، تمام صحنه‌های این سریال در تهران ضبط می‌شود و گروه تولید به کارخانه‌ای در اطراف تهران رفته و مشغول تصویربرداری در این کارخانه هستند. تاکنون 20 درصد از این سریال تصویربرداری شده و بناست سایر قسمت‌های آن هم در تهران و اطراف پایتخت تصویربرداری شود.

نقش‌آفرینان یکتا

شبنم قلی‌خانی بازیگری که هنوز بسیاری از ما او را با سریال «مریم مقدس» می‌شناسیم، ایفای نقش یکتا را برعهده دارد. سیامک اطلسی نقش مرد متمولی را بازی می‌کند که دو پسر دارد؛ پسر بزرگ‌تر با بازی پژمان بازغی و پسر کوچک تر با بازی سام درخشانی. همچنین در این سریال آشا محرابی نقش فروغ، عروس خانواده را برعهده دارد و فرناز رهنما نیز در نقش وکیل ظاهر شده است. بهرنگ علوی، الهه حصاری، طوفان مهردادیان، شیرین اسماعیلی‌نیا، بهرام ابراهیمی‌پور و اشکان منصوری از دیگر بازیگرانی هستند که در سریال یکتا ایفای نقش می‌کنند.

کارگردانی که حرف نمی‌زند

استقبال مخاطب از سریال «همه چیز آنجاست» نام شهرام شاه‌حسینی را در فهرست کارگردان‌های جوانی قرار داد که به شرط یک فیلمنامه خوب و محکم، می‌توانند آثار دیدنی بسازند. به همین جهت خبر ساخت سریال یکتا به کارگردانی شاه‌حسینی می‌توانست جزو خبرهای خوب تلویزیون باشد، اما شاه‌حسینی قصد ندارد درباره این سریال سخن بگوید! او خرید میوه یا استراحت عصرگاهی را به چند دقیقه گفت‌وگو درباره این سریال ترجیح می‌دهد و حاضر نیست برای معرفی بهتر و بیشتر این سریال در روزنامه رسمی سازمان صدا و سیما، سخنی بگوید. تجربه نشان داده این دست فرارها و سکوت‌ها هر دلیلی که داشته باشد، در نهایت و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کیفیت سریال ارتباط پیدا می‌کند چرا که اگر جز این بود، کارگردان جوانی مانند شاه‌حسینی هرگز از یک فرصت خوب برای معرفی بهتر و بیشتر خودش و اثرش طفره نمی‌رفت.

بر سر دوراهی

فرناز رهنما درباره نقشش در سریال یکتا گفت: من نقش وکیلی به نام نسرین را بازی می‌کنم که در زندگی شخصی با مشکلاتی مواجه است؛ او بر سر یک دوراهی قرار گرفته و باید شرایط دشوارش را مدیریت کند.

این بازیگر در توضیح بیشتر این نقش گفت: فرزند نسرین معلول است و انگار چاره‌ای ندارد جز این که بین کار و فرزندش یکی را انتخاب کند؛ پرونده‌های وکالت، وقت زیادی از نسرین می‌گیرد و در عین حال نگهداری از یک بچه معلول هم نیازمند وقت و تمرکز زیاد است. بنابراین این شخصیت بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد و اتفاقاتی را تجربه می‌کند که در سریال خواهیم دید.

به یاد یک خاطره خوب

سام درخشانی ازجمله اولین بازیگرانی است که به جمع تولیدکنندگان سریال یکتا پیوسته. او در این‌باره اظهار کرد: با شهرام شاه‌حسینی به عنوان کارگردان در سریال «همه چیز آنجاست»، تجربه خیلی خوبی داشتیم؛ نتیجه کار هم رضایت‌بخش بود و مردم هم سریال را دوست داشتند. بنابراین وقتی شهرام شاه‌حسینی از من برای بازی در این سریال دعوت کرد، فقط به خاطر رفاقت با شهرام و به یاد تجربه خوبی که از همکاری با هم داشتیم، ایفای نقش در این سریال را پذیرفتم. این بازیگر ضمن تاکید بر این نکته که در ابتدا قرار بود، اسم سریال «هشت و نیم دقیقه» باشد، درباره نقشش توضیح داد: من در این سریال نقش احسان را بازی می‌کنم که پسر دوم خانواده است. البته درباره این نقش نمی‌توانم اطلاعات بیشتری بدهم چون زمانی که من بازی در این سریال را قبول کردم، فقط دو سه قسمت از فیلمنامه آماده بود و هنوز بازنویسی تمام نشده و نمی‌دانم در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها