خانم معلم در انتظار یاری خیرین

مهر مادری «عطیه» را به بند کشید

مدیرعامل ستاد دیه کشور از تحمل حبس 6 هزار و 281 زندانی چک در زندان های کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۲۶
زندانیان مهریه در ایران چند نفرند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد دیه کشور ، سید اسدالله جولایی افزود: البته طبق استعلام از گزارش مددکاران زندان‌ها و اطلاعات گروه‌های تحقیق ستاد دیه،‌ فقط سه هزار و 825 تن از این زندانیان، مشمول کمک ستاد دیه هستند و این بیش از 6 هزار زندانی چک در کشورمجموعه حمایتی در حال رسیدگی به پرونده این افراد است.

وی افزود: محکومان مالی غیرمشمول ستاد دیه هرچند یک فقره بدهی بابت موضوعات غیرعمد و غیرکلاهبرداری دارند اما آن‌ها به علت تعدد جرائم و تخلفات دیگری که در پرونده قضائی دارند و همچنین مشخص نبودن حکم قطعی و نهایی آنان، امکان دریافت هیچ گونه تسهیلاتی از سوی ستاد دیه برای آن‌ها نیست.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: تعداد هشت هزار و 819 محکوم مالی غیر کلاهبرداری در زندان های کشور، تحمل حبس می کنند که ازاین محکومان، تعداد 2 هزار و 12 تن، زندانی مهریه و 426 تن را بدهکاران نفقه شامل می‌شوند.

وی اظهارکرد: هم‌اکنون نزدیک به 10 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های سطح کشور داریم که از این تعداد متاسفانه هشت هزار و 819 محکوم را بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و مابقی را هم محکومان دیه حوادث کارگاهی و حوادث فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی تشکیل داده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در خصوص چگونگی پرداخت وام به افراد زندانی و محکومان مالی غیرعمد گفت: پس از احراز صلاحیت واجدین دریافت وام‌های بانکی افراد محبوس باید تضامین معتبر ارائه کنند تا بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر و بنا بر موقعیت خاص هر فرد و با در نظر گرفتن گزارش کارشناسی ستاد دیه به پرداخت وارائه تسهیلات مالی اقدام کنند.

جولایی درباره استان تهران هم افزود: این استان بیشترین محکوم و زندانی چک را در سطح کشور دارد به نحوی که اگر آمار محکومان چک در 10 استان قزوین، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، بوشهر و غیره را با هم جمع کنیم باز به تعداد زندانیان چک در پایتخت کشور نمی‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران با 570 زندانی چک ، استان فارس با 465زندانی چک و استان گیلان با 438 به ترتیب بیشترین زندانیان چک را در سطح کشور دارند.

مدیرعامل ستاد یه کشور ادامه داد: استان قزوین در بین استان‌های کشور فقط با سه زندانی چک، استان سیستان و بلوچستان با 17 زندانی چک و استان یزد با 49 زندانی به ترتیب کم‌ترین آمار زندانیان مالی مربوط به چک را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها