اگر آفتاب داغ تابستان گلدان‌های بالکن و باغچه شما را خشک کرده و درصدد خرید گیاه تازه هستید، پریوش گیاه مناسبی برای خرید در این فصل سال است. این گیاه بومی سواحل جنوبی آفریقا و از خانواده خرزهره است. به گرما و کم‌آبی مقاوم است و برگ‌های این گیاه همیشه سبز بیضی شکل و سبز براق است و طول گیاه تا یک متر هم ممکن است رشد کند. این گیاه در تابستان‌ها گل می‌دهد و تا اوایل پاییز، گل 5 پر ظریف و زیبای این گیاه به رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز تیره و ارغوانی دیده می‌شود. در طب سنتی چین از پریوش برای درمان دیابت و مالاریا استفاده می‌شده است.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۲

پریوش از آفتاب فراوان لذت میبرد و هرچه نور بیشتری دریافت کند رشد بهتری خواهد داشت.

برای خاک این گیاه میتوان از مخلوط خاک باغچه، خاک برگ و ماسه استفاده کرد.

هر فصل دوبار کود تقویتی به گیاه بدهید.

پریوش را به طور منظم آبیاری کنید تا گلهای آن طراوت و شادابی داشته باشند.

پریوش به گرما مقاوم است اگر دمای هوا به کمتر از 10 درجه کاهش پیدا کند برگهای آن زرد شده و میریزند.

اگر میخواهید پریوش را تکثیر کنید باید به خرید و کاشتن نشای آن رو بیاورید. 10 تا 12 هفته قبل از سرما نشا را در عمق شش میلیمتری خاک بکارید و وقتی هوا گرم شد گلدانها را بیرون ببرید.

پریوش کمتر دچار آفت و بیماریهای گیاهی میشود. درگیری با آفتهای قارچی یکی از معدود آفتهای این گیاه است که اگر دچار شد میتوانید با ضدقارچها بسادگی آن را درمان کنید.

از آنجا که مقاومت خوبی نسبت به گرما دارد کاشتن پریوش در محیطهای باز و باغچهها و حتی کنار جدول خانه و خیابانها برای داشتن نمای زیباتر توصیه میشود. البته کاشتن و نگهداری از پریوش در بالکن آپارتمانها هم نمای زیبا و رنگینی به خانه شما میدهد.

پریوش را در دهان نگذارید. ترکیبات گیاه موجب برخی بیماریها میشود.

نسیبه‌سادات میرباقر / کارشناس ارشد کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها