توجه به معلولان، موضوع روز گردشگری امسال است

سفر برای همه، رویای گردشگری

موضوع امسال روز جهانی گردشگری که هر سال در 27 سپتامبر (6 مهر) برگزار می‌شود مشخص شده است: «گردشگری برای همه، ارتقا دسترسی جهانی».
کد خبر: ۹۲۷۱۳۱
سفر برای همه، رویای گردشگری

به گزارش جام جم آنلاین سازمان جهانی گردشگری قصد دارد با این موضوع سفر افراد معلول را گسترش داده و مناسب‌سازی امکانات و زیرساخت‌های گردشگری را بهبود بخشد تا تمامی اقشار جامعه به یک اندازه از حق سفر برخوردار شوند. به گزارش سازمان ملل حدود 650 میلیون نفر در جهان با معلولیت زندگی می‌کنند. اگر خانواده‌هایشان را نیز محاسبه کنیم حدود 2 میلیارد نفر به طور مستقیم تحت تاثیر معلولیت قرار دارند، که این تقریبا یک سوم از جمعیت جهان را شامل می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان، معلولان به عنوان یکی از اقشار جامعه قلمداد می‌شوند و حقوق آنان مساوی با حقوق سایر شهروندان در نظر گرفته می‌شود؛ در نتیجه تمامی امکاناتی که به تسهیل زندگی آنان کمک می‌کند، فراهم می‌شود و تمامی امکانات تفریحی و فرهنگی مانند بازدید از اماکن تاریخی، مراکز فرهنگی چون موزه‌ها و سالن‌های تئاتر وسینما، مراکز تفریحی چون سالن‌های بازی، ورزش و سرگرمی برای این افراد مناسب سازی شده و در دسترس قرار دارند.
میزبان رسمی مراسم سال 2016 کشور تایلند است و جشن اصلی و همایش‌های مرتبط در شهر بانکوک برگزار می‌شود.
اهمیت روز جهانی گردشگری
گرچه گردشگری نیز همچون سایر پدیده‌های ارزشمند عصر حاضر دارای روزی جهت گرامی داشته شدن است، اما آنچه در خصوص روز جهانی گردشگری از اهمیت بیشتری برخوردار است، بهره بردن از این صنعت در بهبود وضعیت کره‌ای که در آن زیست می‌کنیم و دستیابی به توسعه پایدار در تمامی زمینه‌ها است. بر این اساس از سال 1980 که بیست و هفتم سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری جشن گرفته می‌شود، هر سال دارای موضوعی خاص است. انتخاب این موضوع‌ها اما تنها شعاری در جهت خوش آب و رنگ‌تر کردن جشن روز جهانی گردشگری نیست؛ بلکه هدف از این نام‌گذاری، پرداختن به مقولات مهم و نیازمند توجه در طول یک برنامه یک ساله است که بتواند اهداف بلند مدتی را دنبال و محقق سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها