افراد مسلح مخالف دولت ارمنستان همچنان ۴ مامور پلیس را در شهر ایروان پایتخت این کشور به گروگان گرفته‌اند و به این ترتیب بحران گروگانگیری وارد سومین روز خود شده است.
کد خبر: ۹۲۳۵۰۷
بحران گروگانگیری در ارمنستان وارد سومین روز شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، مقامهای رسمی ارمنستان امروز سه شنبه اعلام کردند: افراد مسلح مخالف دولت همچنان 4 مامور پلیس را به گروگان گرفته‌اند.

2 روز پیش افراد مسلح با حمله به ساختمان پلیس ارمنستان تعدادی را به گروگان گرفتند که در این حمله تاکنون یک نفر کشته شده است.

هونان پوگوسیان معاون اول پلیس ارمنستان در این باره تاکید کرد: گفتگوها با گروگانگیران همچنان ادامه دارد. ما نهایت سعی و تلاش خود را انجام می دهیم که این مساله بدون خونریزی حل و فصل شود.

نیروهای پلیس ارمنستان امروز سه شنبه اطراف ساختمان را محاصره کرده و خیابان های منتهی به این ساختمان را مسدود نموده اند.

افراد مسلح تاکنون حاضر به تسلیم نشده‌اند. آنها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، 4 گروگان را آزاد کردند ولی هنوز 4 گروگان دیگر در اختیار دارند.

بیش از 1500 نفر از مخالفان دولت ارمنستان نیز روز دوشنبه در خیابان های ایروان تظاهرات کردند و خواستار حل و فصل مسالمت آمیز این بحران شدند.

این حمله با هدف آزادسازی «جیریر سیفیلیان» رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی 20 ژوئن به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است.

طرفداران سفیلیان پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با تحریک یک گروه مسلح شورشی، وضعیت و شرایط را در ارمنستان تغییر دهند.

افراد مسلح خواستار استعفای سرژ سرگیسیان رئیس جمهور ارمنستان شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها