در حالی‌که در نسل‌های اول و دوم مگان، نسخه سدان آن‌هم ساخته می‌شد، اما در نسل سوم، خبری از مدل سدان نبود و رنو سدان کامپکت فلوئنس را به‌عنوان جایگزین مگان سدان به بازار فرستاد، اما در نسل چهارم مگان مجددا نسخه سدان آن بازگشته و جایگزین فلوئنس خواهد بود. به گزارش پدال، بتازگی رنو به‌طور رسمی از مگان سدان به‌عنوان عضو سوم خانواده نسل چهارم مگان پس از مدل‌های هاچبک و استیشن رونمایی کرده است.
کد خبر: ۹۲۲۳۴۷

از لحاظ طراحی مگان سدان از طراحی آشنای نسخه هاچبک مگان ـ که خود برگرفته از زبان طراحی جدید رنو و مدل تالیسمان است ـ بهره می‌برد. مگان سدان درست مانند نمونه هاچبک و استیشن، با دو موتور بنزینی و سه نمونه دیزل عرضه می‌شود. موتورهای بنزینی، شامل یک واحد 6/1 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور و یک نمونه 2/1 لیتری توربوشارژ می‌شود.

تیپ‌های مختلف آن نیز یک نمایشگر 7 اینچی رنگی TFT یا یک نمونه 7/8 اینچی با سیستم اطلاعاتی ـ سرگرمی R-Link 2 به همراه نمایشگر سربالا و انتخاب‌گر حالات رانندگی در پنج گزینه را ارائه می‌کنند. همچنین رنو ادعا می‌کند، سقف پانوراما به همراه سانروف کشویی برای اولین بار در یک سدان کلاس C در مگان سدان عرضه‌شده است. رنو مگان سدان جدید در کارخانه Bursa رنو در ترکیه تولیدشده و به بیش از 20 کشور جهان صادر خواهد شد.

پورشه کاین جدید شکار عکاسان شد

پورشه کاین مدل 2018 بتازگی شکار دوربین عکاسان مخفی شده است. به گزارش خبرخودرو، پورشه کاین همچون پانامرای جدید که بتازگی رونمایی شده با ارتقای سبک و نه اصلاح کلی، وارد نسل بعدی خود خواهد شد. اگرچه بدنه این خودرو هنوز استتار شده اما می‌توان تشخیص داد که پورشه تغییرات قابل توجهی در ظاهر کاین ایجاد نخواهد کرد و صرفا طراحی ظریف‌تر و سقفی کشیده‌تر برای آن تعبیه شده است. پورشه کاین جدید که گمان می‌رود سال آینده رونمایی شود از پلتفرم MLB Evo بهره خواهد برد که در آئودی Q7 مدل 2017 و بنتلی بنتایگا نیز به کار می‌رود. در واقع، یکی از قابل توجه ترین تغییرات در نسل بعدی کاین وزن آن خواهد بود چرا که این خودروساز آلمانی در تلاش است تا حدود 100 کیلوگرم از وزن بدنه این خودرو را کاهش دهد.

گمان می‌رود طراحی قسمت پشت کاین الهام گرفته از ماکان باشد که چراغ‌های عقب قاب دار دارد. به نظر نمی‌رسد تغییر قابل توجهی زیر کاپوت کاین اعمال شود، زیرااین خودرو همچنان با موتور پایه V6، توربوشارژ V6 و ساختار هیبریدی شارژی عرضه خواهد شد. البته نسخه‌های عملکرد بالای کاین توربو و GTS نیز با نیرومحرکه V8 راهی بازار خواهند شد.

بنتلی و ساخت سدانی مجلل‌

بنتلی قصد دارد مدلی فوق لوکس را براساس مولسان و در تعداد بسیار محدود تولید کند. به گزارش پدال با شروع قیمتی از 300 هزار دلار، بنتلی مولسان در حال حاضر خودرویی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود؛ اما این خودروساز بریتانیایی وعده ساخت خودروی حتی مجلل‌تر از مولسان را داده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بنتلی در حال بررسی ساخت سدانی فوق لوکس روی پلتفرم مولسان و در تعداد فقط 50 تا 100 دستگاه است.

قاعدتا سدان پرچمدار جدید بنتلی نامی مخصوص خود خواهد داشت که آن را از مولسان متمایز می‌کند. این سدان پرچمدار برای این که به خودرویی واقعا منحصربه‌فرد تبدیل شود، نیاز به ویژگی‌های بسیار خاصی دارد، زیرا ‌اکنون نسخه‌های ویژه و مجلل‌تری از مولسان وجود دارد.

اکنون گزارش‌هایی منتشرشده مبنی بر این‌که بنتلی درحال‌توسعه پیشرانه جدیدی برای جایگزینی با موتور 75/6 لیتری V8 فعلی است که در حال حاضر روی مولسان نصب می‌شود. این در حالی است که موتور V8 کنونی بنتلی بسیار با اصالت است و پیشینه آن به سال 1959 بازمی‌گردد و مدت زیادی است که از آن استفاده می‌شود؛ بنابراین احتمال دارد که سدان جدید بنتلی ویترینی برای نمایش موتور جدید این شرکت باشد زیرا شایعه شده که پیشرانه‌ای V12 زیر کاپوت سدان پرچم‌دار جدید بنتلی قرار خواهد گرفت.

نیسان میکرا مدل 2017 فاش شد

در حالی که نیسان تست میکرا مدل 2017 را در اروپا ادامه می‌دهد، نمونه اولیه‌ای از این خودرو این بار در فرانسه دیده شده است. به گزارش خبرخودرو، نیسان میکرا مدل 2017 وارد نسل پنجم خود خواهد شد. در حالی که تصاویر فاش شده قبلی قسمت جلوی این خودرو را نشان می‌دهند، تصاویر جدید قسمت پشت و طرح چراغ‌های عقب آن را نشان می‌دهند. نسل پنجم نیسان میکرا که بر اساس Sway کانسپت ساخته می‌شود بسیار متفاوت از نسل چهارم و کنونی میکرا خواهد بود. چنانچه در تصاویر فاش شده دیده می‌شود، نیسان میکرا با بازطراحی انقلابی، سایزی بزرگ‌تر نیز خواهد داشت. نسل بعدی میکرا سایزی مشابه Sway کانسپت خواهد داشت که دارای طول 4010 میلی‌متر، عرض 1780 میلی متر، ارتفاع 1385 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2570 میلی متر است.نسل بعدی میکرا بر اساس پلتفرمی ترکیبی شامل عناصری از نسخه CMF-B پلتفرم رنو نیسان ساخته خواهد شد. گمان می‌رود، این خودرو با موتورهای بنزینی و دیزلی با ظرفیت‌های 9/0 تا 6/1 لیتر عرضه شود که برخی از آنها با رنو کلیو مشترک هستند. گمان می‌رود، نسل بعدی میکرا در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 ماه سپتامبر رونمایی شود.

آزمایش خودروی مسابقه‌ای NSX

شرکت ژاپنی آکورا قابلیت‌های خودروی مسابقه‌ای NSX GT3 فیبر کربنی را روی پیست مرطوب به نمایش کشید. به گزارش خبرخودرو، آکورا NSX GT3 برای حضور در مسابقات سال 2017 آماده می‌شود و تا پیش از آن باید چند بار برای دست‌گرمی هم که شده در پیست‌های آزمایشی حاضر شود. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل نیویورک رونمایی شد دارای موتور توربو دو قلوی V6 است و در بخش‌های مختلفی از بدنه اش از الیاف کربنی استفاده شده و همین مساله آن را به یکی از سریع‌ترین‌های بازار تبدیل کرده است.

ورودی هوای جلو، باله عقبی بزرگ و دیفیوزر بزرگ عقب این خودرو همگی از الیاف کربنی ساخته شده است که به موتور 5/3 لیتری در کندن چرخ‌ها از زمین کمک می‌کند. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی به محور عقب انتقال داده می‌شود. آکورا فعلا در حال تطبیق بیشتر استانداردهای این خودرو با دیگر معیارهای جهانی است و گمان می‌رود بزودی شاهد حضور آن در مسابقات باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها