حوادث سیستان و بلوچستان؛ حیوانات قاتل

از «شایعه» تمساح در پایتخت تا «حقیقت» گاندو در سیستان

حیوانات قاتل

قاتل کودکان هستند و خوی آنها باعث شده که قاتل شوند و نمی‌توان آنها را نه محاکمه و نه قصاص کرد.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۳
حیوانات قاتل

بیشتر از این‌که بتوان آنها را مقصر دانست باید والدین کودکان را مقصر دانست که در مراقبت از کودکان یک لحظه سهل‌انگاری کردند.

این هفته سراغ حیواناتی رفتیم که قاتلان کودکان بوده اند و مرگ‌های تلخی را رقم زده‌اند.

تمساح قاتل

خیلی عجیب بود. تمساح، آن هم در ایران. تمساحی که قاتل انسان شد و کودکی را به کام مرگ کشاند. پسر 10 ساله در حال بازی در کنار رودخانه بود که ناگهان تمساح پوزه کوتاه ـ گاندو ـ از آب بیرون آمد و قبل از این‌که کودک فرصتی برای فرار پیدا کند، او را با خود به زیر آب برد.

خانواده پسربچه و اهالی روستا برای نجات جان او وارد آب شده و پس از دقایقی جسد او را پیدا کردند. با حضور ماموران پلیس در محل مشخص شد، این حادثه زمانی رخ داده که اهالی روستای کشاری برای برداشت آب از پایین دست سد پیشین به کنار رودخانه آمده بودند.

بررسی جسد نشان داد، آثار جراحت احتمالی ناشی از دندان‌های تمساح عمیق نیست، اما این کودک بر اثر ماندن در زیر آب و خفگی جان خود را از دست داده است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از این حادثه گفت: براساس گفته شاهدان، مرگ کودک توسط یک تمساح در حاشیه رودخانه رخ داده است و در صورتی که نظر پزشکی قانونی نیز این موضوع را تائید کند، سازمان حفاظت محیط‌زیست دیه کودک را به خانواده مرحوم پرداخت خواهد کرد.

گاز مرگبار

تا به حال زیاد شنیده‌ایم که الاغ لگد بزند و به انسان آسیب برساند. همچنین شنیده بودیم که الاغ سرکشی کسی که روی پالان نشسته را به زمین پرت کرده، اما نشنیده بودیم که الاغ باعث خفگی انسان شود.

هفته گذشته الاغ سرکشی در روستای سلوک هشترود به پسر بچه 9 ساله‌ای حمله کرد و گردن او را گاز گرفت.

خانواده پسر بچه با مشاهده این صحنه، او را نجات داده و سریع به بیمارستان رساندند، اما او به علت پارگی رگ گردن جان خود را از دست داد و تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد. پس از مرگ، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ این پسربچه مشخص شود.

قاتل؛ سگ گله

این بار قربانی پسری 9 ساله‌ای بود، اما قاتلش فرق داشت. سگ گله قاتل این کودک بود.24 خرداد امسال ماموران کلانتری 101 تجریش در تماس با بازپرس جنایی خبر از فوت مشکوک کودکی 9 ساله در بیمارستان دادند. بررسی‌های اولیه پلیسی درباره علت مرگ این کودک نشان می‌داد که وی در حال بازی در محدوده یکی از روستاهای تجریش مورد حمله سگ‌های گله قرار گرفته و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات، روی تخت بیمارستان فوت کرده است. با انتقال جسد کودک 9 ساله به پزشکی قانونی برادر او در دادسرا احضار شد و شکایتی طرح کرد که از صاحبان گله در روستای کهنگ پیشوا شکایت دارد.

برادر این پسر اعلام کرد که ما در منطقه‌ای روستایی زندگی می‌کنیم و روال زندگیمان در همین روستا بر کشاورزی و گله‌داری است. من نمی‌دانم در روز حادثه چه بلایی سر برادر کوچکم آمده است، اما چیزی که اهالی دیده اند این است که سگ‌های گله در اطراف روستا به برادر من حمله کرده‌اند و او را از نواحی مختلف بدن مورد جراحت قرار داده‌اند.

بر اثر شکایت اولیای دم، صاحب گله به دستور بازپرس پرونده به دادسرای امورجنایی برای ارائه پاره‌ای از توضیحات احضار شد و تحقیقات در زمینه چگونگی مرگ این کودک در اختیار ماموران اداره دهم آگاهی قرار گرفت.

پرنده بزرگ

خانواده پسر خردسال تصور نمی‌کردند جمع کردن گیاهان دارویی به قیمت جان فرزندشان تمام می‌شود. این زوج برای تفریح به حاشیه روستایی در اصفهان رفته و با خنک شدن هوا تصمیم گرفتند که به دنبال داروی گیاهی بروند. نوزادشان خواب بود و تصمیم گرفتند او را همراه خود نبرند تا اذیت نشود. در همان حوالی در حال جمع کردن داروی گیاهی بودند که پرنده‌ای بزرگ را دیدند که پارچه‌ای سفید به چنگالش گرفته و پرواز می‌کند.

مادر که بیشتر دقت کرد، قنداق پسرش را شناخت. سریع به سمت محل استراحتشان بازگشت؛ درست حدس زده بود، پرنده بزرگ پسرشان را با خود برده بود. پدر به دنبال عقاب دوید، اما نتوانست او را بگیرد. بقایای جسد نوزاد بعد از چند روز در ارتفاعات پیدا شد. اهالی معتقدند پرنده بزرگ یک عقاب بوده است.

نیش مرموز

پدر و مادر پسر بچه هنوز هم نمی‌دانند قاتل فرزندشان چه حیوانی است. آنها هم مثل قاضی جنایی مشهد منتظر گزارش پزشکی قانونی هستند. ماجرا از آنجا آغاز شد که کودک دو و نیم ساله پس از تفریح در حاشیه شهر همراه والدینش به طرز مرموزی جان باخت. تیم تحقیق پس از حضور در بیمارستان تحقیقات را آغاز کردند.

بررسی‌ها نشان داد، پسر‌بچه همراه خانواده‌اش برای تفریح به حاشیه شهر رفته بودند که دست کودک دچار جراحت و ورم می‌شود. خانواده اش او را به خانه می‌برند که صبح پس از بیدار شدن از خواب متوجه مرگ کودک خود شدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مار یا عقرب گزیدگی علت مرگ این کودک بوده که جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرگ در نیمه‌ شب

داستان زندگی فاطمه دختر‌بچه سه‌ساله قلعه گنجی به پایان خود رسید و پدر فاطمه که دخترش به دلیل نیش عقرب و دیر رسیدن امکانات پزشکی دچار مرگ مغزی شده بود سرانجام نسبت به جداسازی دستگاه‌ها از فرزندش رضایت داد و فاطمه برای همیشه چشم‌های خود را به روی دنیا بست.

خانواده فاطمه که از اقشار محروم و روستانشین جنوب کرمان هستند در دمای 50 درجه‌ای جنوب کرمان و زیر کولر آبی نمی‌توانستند شب را در خانه نیمی کپری و نیمی خشتی‌شان سپری کنند، تصمیم گرفتند برای رهایی از گرمای هوا در حیاط خانه شب را بگذرانند، اما در هوای گرم و شرجی جنوب کرمان هر چند شب هنگام همگی سر بر بالین می‌گذارند، اما بخصوص در مناطق روستایی حشرات گزنده از‌جمله رتیل، عقرب و حتی مارهای سمی، شبگردی خود را آغاز می‌کنند.

در این میان جای نیش یکی از این عقرب‌ها روی بدن فاطمه کوچک نقش بست و کودک گریه‌کنان نیمه‌های شب از خواب بیدار شد. پدر و مادر که با مشاهده عقرب روی گردن فاطمه از عقرب گزیدگی فرزندشان مطلع شدند ابتدا سعی کردند جای نیش را پیدا کنند، اما جای نیش عقرب‌های کرار کمتر نمایان می‌شود و زهر آن بسرعت در بدن اثر می‌گذارد.

پدر فاطمه در نیمه‌های شب با کمک اهالی روستا فاطمه را به چند مرکز درمانی می‌رساند، اما به گفته وی هیچ یک از درمانگاه‌ها در را روی کودک عقرب گزیده که جانش در معرض خطر قرار داشت باز نمی‌کنند و در نهایت با بالا رفتن پدر از دیوار یکی از درمانگاه‌ها و اصرار او بیمار پذیرش می‌شود. به فاطمه پادزهر تزریق می‌شود، اما دیگر دیر شده بود.

فاطمه اولین و آخرین قربانی عقرب گزیدگی نبوده و نیست و عقرب و مار در این منطقه کودکانی را قربانی زهر خود کرده‌اند.

محمد غمخوار - ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۰
۰
هیچ یك از درمانگاه‌ها در را روی كودك عقرب گزیده كه جانش در معرض خطر قرار داشت باز نمی‌كنند....

نیازمندی ها