اندی ماری توانست در فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون مقابل میلوس رائونیک کانادایی به پیروزی دست یابد و قهرمان این دور از مسابقات شود. این برای اولین بار بود که رائونیک در فینالی به بزرگی یک گرانداسلم شرکت می‌کرد.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۴

در مقابل اندی ماری برای یازدهمین بار بود که در فینال یک گرانداسلم بازی می‌کرد. البته این فینال برای خود ماری هم یک تفاوت ویژه با 10 فینال قبلی داشت، چراکه برای نخستین بار حریفش نه راجر فدرر سوییسی بود و نه نوواک جوکوویچ صرب. همین تفاوت به ماری کمک کرد تا با پیروزی 3 بر صفر (6-4، 7-6 و 7-6) دومین قهرمانی خود را در تنیس ویمبلدون جشن بگیرد.

قهرمان تنیس ویمبلدون پس از بالا بردن جام تاکیدکرد از این قهرمانی بیش از قهرمانی‌های قبلی لذت برده است. اندی ماری بعد از این پیروزی از احساس خود بعد از دومین قهرمانی در این رقابت‌ها صحبت کرد و گفت: لحظات بسیار خوب و شکست‌های بسیار سختی اینجا داشتم. واضح است به دلیل شکست‌های سختی که داشتم، پیروزی‌ها احساس بسیار خاصی به من می‌دهند.

رائونیک نیز بعد از شکست مقابل ماری در فینال گفت: فکر می‌کنم قهرمانی دوباره بعد از سه سال برای ماری فوق‌العاده‌ است. او بعد از آن قهرمانی در فینال‌های بسیاری حضور داشته و نتوانسته است بهترین استفاده را از فرصت‌ها ببرد. بنابراین این قهرمانی برای او گام بزرگی به سمت جلو به حساب می‌آید. گام بعدی البته به او بستگی دارد. او باید برایش تلاش کند. تنیس‌بازان زیادی هستند که تلاش می‌کنند. من هم این کار را خواهم کرد.

اندی ماری بعد از قهرمانی با اشاره به حضور دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در جایگاه تماشاگران به شوخی گفت: فکر می‌کنم بازی کردن در فینال ویمبلدون سخت است اما قطعا نمی‌خواهم نخست‌وزیر باشم. این کار برایم غیرممکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها