واکنش ایران درخصوص منع فروش هواپیماهای بویینگ به کشورمان

دولت آمریکا موظف است مغایرت ها با برجام را رفع کند

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بویینگ به ایران،گفت: دولت آمریکا موظف است هرچه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۱
دولت آمریکا موظف است مغایرت ها با برجام را رفع کند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران عمل به تعهدات طرف مقابل اهمیت دارد و ما به مسائل داخلی آمریکا کاری نداریم و دولت ایالات متحده را مسئول اجرای تعهدات آن کشور می دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آنها چگونه موانع داخلی شان را مرتفع می کنند مشکل دولت آمریکاست، افزود: حساسیت ها و گرو کشی های جناح های داخلی در آمریکا آنهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قابل درک است اما بی شک زیان جبران ناپذیر این اختلافات داخلی و کارشکنی ها و بد عهدی ها نصیب خودشان خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا دو متمم را علیه فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران تصویب کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا که در اکثریت حزب جمهوریخواه قرار دارد بعد از ظهر پنجشنبه (17 تیر) به وقت محلی با تصویب دو متمم بانک های آمریکایی را از تامین مالی قرارداد بوئینگ و ایران ممنوع و به این ترتیب منع فروش بوئینگ به ایران را تصویب کردند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده است که هرگونه مصوبه ای را که باعث تضعیف توافق اتمی با ایران (برجام) شود؛ وتو می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها