برای آشنایی با هر دوره و موضوع مهمی حتما باید نسبت به آن آگاه بود و آموزش و مهارت لازم را درآن خصوص دید. یکی از موضوعات مهم هریک از ما هم فرزندان مان هستند ‌و یکی از دوره‌های خاص و پر اهمیت و ویژه نیز دوران نوجوانی.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۴

اگر‌ شما هم جزو آن کسانی هستید که فکر می‌کنند‌ نوجوانان موجودات‌ عجیب و غریبی هستند که معلوم نیست‌ چگونه باید با آنها رفتار کرد، بهتر است حتما در مورد این موجودات عجیب و غریب! اطلاعات بیشتری به دست‌آورید تا بفهمید این آنها نیستند که عجیب به نظر می‌رسند؛ بلکه شاید رفتار ما کمی ‌عجیب باشد که می‌خواهیم بدون اطلاعات لازم بتوانیم‌ درست رفتارکنیم. یکی از راه‌های کسب اطلاعات هم مطالعه کتاب است که در اینجا ما یکی از آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب «کلیدهای تربیت نوجوانان»

کتاب «کلیدهای تربیت نوجوان»را لیلا امیریان‌زاده و منصوره امیر‌‌زاده نوشته‌اند که ‌شامل‌ شش‌ فصل‌ با‌ عناوین فرآیند بلوغ، تندرستی و پیشگیری از بیماری‌ها در‌دوران بلوغ، بهترین‌ راهکارها‌ برای جلوگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی در‌‌ نوجوانان، مهارت‌های ارتباط با نوجوانان، تربیت دینی نوجوانان و نتیجه‌گیری و پرسش و پاسخ است.

در بخشی از این کتاب آمده: «نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی انسان محسوب می‌شود. در این دوره، فرد به دلیل بلوغ با تغییرات فیزیولوژیکی ‌و ‌روحی و روانی سریع مواجه می‌شود و با مسائلی مثل تعارضات جنسی، تلاش برای رهایی از وابستگی و کسب استقلال، احساس قدرت، اعتیاد، خودکشی، حوادث رانندگی، آسیب‌دیدگی، فرار، روابط پرخطر با جنس مخالف و دگرگونی ارتباط با پدر و مادر مواجه می‌شود.»

در قسمت دیگری از کتاب نیز می‌خوانیم: «آگاه شدن نوجوانان و والدین از تعارضات این دوران در کاهش رفتارهای پرخطر و مشکلات اخلاقی و پیشگیری از مشکلات آینده بسیار موثر است.» نویسندگان این کتاب تخصص و تجربه‌کار در کلینیک‌های مربوط به مسائل و مشکلات نوجوانان را دارند. همچنین لیلا امیریان‌زاده، کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی و منصوره امیریان‌زاده نیز مدرس دانشگاه در حوزه تربیت نوجوان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها