این ضرب‌المثل را احتمالا شما هم شنیده‌اید: «زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند.» اگر فکر می‌کنید منظور این ضرب‌المثل این است که در هیچ خانه‌ای زن و شوهرها دعوا نمی‌کنند سخت در اشتباه هستید، بالاخره زیر هر سقفی یک بگو مگویی هست، حالا پژوهشگران محترم در همین راستا نشسته و کلی تحقیق کرده‌اند که اگر دعوا می‌کنید دست‌کم داد و فریاد نکنید و حرص زیادی نخورید. چرا؟
کد خبر: ۹۱۸۷۲۵

چون جر و بحث و بگومگو در روابط زناشویی، می‌تواند به بروز مشکلاتی برای سلامت بدن مانند افزایش فشار خون یا خطر بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دردهای عضلانی منجر شود. براساس این تحقیق، در زوج‌ها، خصوصا در شوهرهایی که هنگام جر و بحث سرشار از خشم و عصبانیت می‌شوند، نسبت به زوج‌هایی که آرامش بیشتری داشتند، خطر بروز علائم عروقی مانند درد سینه یا فشار خون بالا در سنین بالاتر بیشتر دیده شده است.

یکی از محققان این تحقیق گفته است: همه ما می‌دانیم افرادی که ازدواج‌های بدی داشته‌‌اند اغلب وضعیت سلامت خوبی ندارند، اما ما توانسته‌ایم پیش‌بینی کنیم چه مشکلاتی ممکن است برای سلامت آنها پیش آید.

اگر بحث و بگومگوی شما اغلب با داد و فریاد همراه بوده و تشدید پیدا می‌کند، حتما سعی کنید به یک متخصص قلب مراجعه کرده و وضعیت سلامت خود را بررسی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها