سایه روشن

تقدیر روحانی از فیروزآبادی

ایسنا نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز در نشست شورای عالی امنیت ملی از خدمات سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در دوران مسئولیت وی به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر کرد.
کد خبر: ۹۱۸۶۸۷

115 دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند

12 فروند قایق دزدان دریایی، حامل 115 نفر مسلح که قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند با حضور بموقع ناوگروه چهل‌ویکم نیروی دریایی ارتش مواجه و متواری شدند. به گزارش مهر، بامداد دیروز 12 فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی، متواری شدند. دزدان دریایی با همان تعداد و به فاصله سه ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل‌و‌یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

امشب؛ نشست مشترک دولت و مجلس

نشست مشترک دولت و مجلس امشب (13تیر) به میزبانی دولت و در پاستور برگزار می‌شود. طبق روال در نشست‌های مشترک دولت و مجلس مهم‌ترین موضوعات کشور مورد بحث قرار می‌گیرد و برخی نمایندگان و اعضای هیات دولت به همراه روسای دو قوه به اظهار نظر می‌پردازند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، آخرین نشست مشترک روسای قوای سه گانه 26 خرداد و به میزبانی بهارستان برگزار شد.

اظهارات جالب فرمانده تفنگداران دستگیر شده آمریکا

فرمانده ده تفنگدار دریایی آمریکا که دی ماه گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های ایران در خلیج فارس دستگیر شده بودند به کمیته تحقیق نیروی دریایی گفته است، تصمیم به تسلیم شدن به جای درگیر شدن با نیروهای ایران، با این محاسبه از سوی او گرفته شده است که وی فکر می‌کرده خطری نیروهای آمریکایی را تهدید نمی‌کند تا تلاش های دیپلماتیک دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران به خطر نیفتد. به گزارش عصر ایران، او گفته «نمی‌خواستم آغازگر یک جنگ با ایران در آن برهه باشم... و جنگی را آغاز کنم که به مرگ آدم‌ها منجر شود.»

اعلام آمادگی نیروی دریایی ارتش برای اعزام به سوریه

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعلام آمادگی دو گروه از رزمندگان این نیرو برای دفاع از حرم اهل‌بیت‌(ع) در سوریه خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به اهمیت مقابله با تروریست‌های تکفیری در سوریه اظهار کرد: ما در نیروی دریایی ارتش از دو گروه گزارش داریم که درخواست اعزام برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) را دارند. طبیعتا تصمیم اعزام برای این موضوع توسط سلسله‌مراتب صورت می‌گیرد و تاکنون دستوری مبنی بر اعزام از نیروی دریایی نداشته‌ایم. البته این آمادگی در پرسنل نیروی دریایی وجود دارد.

امروز؛ تقدیم طرح استرداد حقوق نجومی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استرداد حقوق نجومی و ساماندهی نظام پرداخت به هیات رئیسه مجلس در جلسه فردای خانه ملت خبر داد. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تسنیم گفت: این طرح با امضای بیش از یکصد نفر از نمایندگان مجلس، امروزتقدیم هیات رئیسه خانه ملت می‌شود. در این طرح یک‌فوریتی استرداد حقوق نجومی و ساماندهی نظام پرداخت با محورهای تعیین سقف ده میلیون تومانی برای حقوق‌ها، استرداد حقوق‌های بیش از سقف تعیین شده و اختصاص سهم مازاد حقوق‌های بالای ده میلیون به افرادی با حقوق کمتر از یک‌و‌نیم میلیون و بازنشسته‌های با حقوق کمتر از یک‌ونیم میلیون، تهیه و تدوین شده است.

رایزنی دولت با شورای نگهبان درباره زمان انتخابات

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: رایزنی‌ها را با شورای نگهبان برای تعیین زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال 1396 آغاز کرده‌ایم. براساس آنچه ایرنا گزارش کرده است، علی پورعلی مطلق، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ادامه داد: براساس قانون یک ماه قبل از زمان شروع به‌کار فعالیت رئیس‌جمهور، باید انتخابات تمام شده باشد و از آنجا که خرداد سال آینده مصادف با ماه مبارک رمضان است و کار برای افرادی که می خواهند در پای صندوق‌ها حضور یابند و چند روز نیز برای شمارش آرا در محل حضور داشته باشند سخت است، پیشنهاد کرده‌ایم انتخابات یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود.

درخواست علی مطهری از وزارت اطلاعات و پلیس فتا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزارت اطلاعات و پلیس فتا خواست منشأ پیامک‌های تهدیدآمیز ارسالی به برخی خبرنگاران را مشخص کنند. به گزارش ایسنا، علی مطهری با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گفت: هیات نظارت بر مطبوعات، نهاد متولی رسانه‌هاست و سایر نهادها حق دخالت در این حوزه را ندارند، بنابراین موارد اینچنینی باید از طریق هیات نظارت به مطبوعات اعلام شود.وی افزود:‌ ارسال چنین پیامک‌هایی موجب ایجاد نگرانی در اهالی رسانه شده و لذا پلیس فتا و وزارت اطلاعات باید بسرعت منشأ این پیامک‌ها را روشن کنند و نتیجه را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانند و خاطی یا خاطیان به قوه‌قضاییه معرفی شوند.

تغییر شمخانی شیطنت رسانه‌ای است

یک منبع مطلع، انتشار خبر تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی را برخلاف منافع ملی و شیطنت رسانه‌ای دانست. به گزارش ایسنا، این منبع مطلع گفت: منظور دبیر شورای عالی امنیت ملی از این سخنان خود که «اگر تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم، حتما گزارش علت مرگ علی دادمان را به مردم می‌دهم» این بوده است که فرآیند بررسی موضوع احتمال ترور بیولوژیک، طولانی است. این منبع با بیان این که رسانه‌ها برداشت نادرست از این سخن داشته‌اند تاکید کرد: انتشار این‌گونه اخبار بر خلاف منافع ملی و شیطنت رسانه‌ای است و توصیه می‌شود رسانه‌ها از انتشار اخبار نادرست خودداری کنند. امروز برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری از این سخن دبیر شورای عالی امنیت ملی که «اگر تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم، حتما گزارش علت مرگ علی دادمان را به مردم می‌دهم» برداشت تغییر آقای شمخانی را داشته‌اند.

بیانیه نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالگرد حمله به ایرباس 655

نیروی دریایی سپاه به مناسبت سالگرد جنایت آمریکا در حمله ناو جنگی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرده که در آن تاکید شده، اگر این نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بود که به اقیانوس اطلس و سواحل شرقی آمریکا رفته بود و یک فروند هواپیمای مسافربری آمریکایی را بر فراز آب‌های سرزمینی آن کشور با 66 کودک و نوزاد به آتش کشیده بود، اساساً اجازه می‌دادند ما حرفی بزنیم؟به گزارش فارس، در این بیانیه تاکید شده‌است، میراث دار بزرگ‌ترین قدرت شیطانی جهان، نه‌تنها هرگز حاضر به پوزش‌خواهی نشد بلکه به ژنرال نا انسانی که مسئول این کودک کشی بود، مدال لژیون لیاقت داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها