احیای 150 هکتار از باغ سیب مهرشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان این‌که پارسال 50 هکتار از باغ سیب مهرشهر احیا شد، گفت: در سال جاری هم 150 هکتار از این باغ احیا و نهال‌های مورد نیاز در آن کاشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۹
احیای 150 هکتار از باغ سیب مهرشهر

به گزارش جام جم آنلاین ،«هیربد معصومی» ، اظهار کرد: سرانه فضای سبز در کرج از وضعیت خوبی برخوردار است به طوریکه به ازای هر یک نفر 25 مترمربع فضای سبز وجود دارد.

وی افزود: با این وجود برنامه‌ای برای افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها واگذاری هزار هکتار از اراضی حریم شهر دولت به شهرداری به منظور ایجاد کمربند سبز است.

معصومی خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هکتار از این زمینها به شهرداری واگذار شده و شهرداری نیز اقدامات خوبی در این زمینها انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز به میزان جنگل‌های اضافه شده به البرز طی دو سال گذشته اشاره کرد وگفت: در این دو سال منابع طبیعی و آبخیزداری البرز 625 هکتار جنگل‌کاری کرده است.

معصومی در ادامه به وضعیت مرکز دفن زباله‌های حلقه دره اشاره کرد و یادآور شد: در این منطقه نیز ایجاد جنگل در اولویت قرار دارد، از همین‌رو شهرداری کرج باید در این منطقه 50 هکتار جنگل‌کاری کند.

وی با بیان این‌که البرز از دو منبع آلاینده متحرک و ثابت رنج میبرد، به اقدامات و برنامه‌های استان برای کاهش این منابع آلاینده گفت و تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توزیع سوخت یورو چهار و حذف مازوت از چرخه مصرف از جمله مهم‌ترین برنامهها و اقدامات استان برای کاهش آلودگی هواست.

این مسئول از تردد 20 درصد ترافیک کشور در استان البرز خبر داد و گفت: مدیریت این حجم از ترافیک با اتکا به اعتبارات استانی امکانپذیر نیست از همین‌رو انتظار داریم از اعتبارات ملی در این خصوص استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که 50 هزار خودرو فرسوده در البرز تردد می‌کند، یادآور شد: 9000 خودرو نیز در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت دارد.

منبع :ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها