برای هفتمین روز متوالی

هوای اراک همچنان ناسالم است

در پی افزایش آلودگی هوا ؛

ادارات اراک و شازند تعطیل شد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: تمامی ادارات اراک و شازند به جز دستگاه های خدمات رسان(آب، برق و گاز) و مراکز درمانی، در روز چهارشنبه دوم تیرماه به علت آلودگی هوا تعطیل است.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۳
ادارات اراک و شازند تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: در پی قرارگیری وضعیت آلودگی هوای اراک در شرایط اضطرار در روز اول تیرماه، کارگروه بررسی وضعیت اضطراری آلودگی هوا تشکیل و پس از ارائه گزارشات مربوطه، مقرر شد ادارات، مدارس و مهدکودک های اراک و شازند به استثنای دستگاه های خدمات رسان( آب، برق و گاز)، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و سازمان های خدمات رسان شهرداری، در روز چهارشنبه دوم تیرماه تعطیل باشد، اما امتحانات دانشگاه ها برقرار است.

وی افزود: طبق مصوبات این کمیته اضطراری مقرر شد عملیات عمرانی شهرداری ها و راه و شهرسازی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، دلیجان و شازند و فعالیت تمامی معادن فلزی و غیرفلزی در سطح استان تا پایان هفته جاری متوقف شود.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: براساس تصمیمات این جلسه همچنین فعالیت تمامی کارگاه ها و کارخانجات تولید شن و ماسه، آسفالت، آهک، گچ و آجرپزی در محدوده شهرستان های اراک و شازند تا پایان هفته جاری باید متوقف شود.

ابراهیمی کارنامی خاطرنشان ساخت: هوای اراک طی روز جاری در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار گرفت و در ساعاتی از ظهر غلظت ذرات معلق موجود در هوای این شهر به بیش از هشت برابر حد مجاز رسید.

وی یادآور شد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک صبح امروز بیش از ۲.۵ برابر حدمجاز اندازه گیری شد و پس از آن در ساعات ظهر به دلیل وزش باد از سمت کویر میقان به طرف این شهر، غلظت ذرات معلق هوای اراک به ۲۶۴ میکروگرم بر مترمکعب و هشت برابر حد مجاز افزایش پیدا کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها