در گفت و گو با جام جم آنلاین اعلام شد:

قانون انتخابات و احزاب در اولویت کمیسیون شوراها

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی پیگیری اصلاحات انجام شده در قانون احزاب را از یکی از اولویت های کمیسیون شوراها عنوان کرد و اظهار داشت: قانون احزاب بعد از حدود 30 سال تغییرکرد اما یکی از موارد این قانون که به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده است مربوط به حق رای دو نماینده عضو کمیسیون ماده 10 احزاب است.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۵
قانون انتخابات و احزاب در اولویت کمیسیون شوراها

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، اولین اولویت کمیسیون شوراها را موضوع اصلاح قانون انتخابات شوراهاست دانست و گفت:در این زمینه تقریبا اصلاحاتی انجام شده است اما باید آن را به سرانجام رسانده و در صحن علنی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد اصلاح قانون انتخابات شوراها موضوع مدیریت واحد خدمات است که شوراها باید ارایه دهند. برای ارایه لایحه در این ارتباط با دولت رایزنی خواهیم کرد و در صورت عدم ارایه لایحه از سوی دولت طرحی را در مجلس مطرح می کنیم تا با کمک دولت بتوانیم لایحه خدمات واحد را پیاده کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم پیگیری اصلاحات انجام شده در قانون احزاب را از دیگر اولویت های کمیسیون شوراها عنوان کرد و اظهار داشت: قانون احزاب بعد از حدود 30 سال تغییرکرد اما یکی از موارد این قانون که به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده است مربوط به حق رای دو نماینده عضو کمیسیون ماده 10 احزاب است.

کولیوند افزود: مجلس موضوع حق رای نمایندگان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب را پیگیری می کند و مجمع تشخیص 3 ماه فرصت اظهار نظر در این مورد داشت که در حال حاضر در اواخر مدت زمان 3 ماه قرار داریم.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: طبق اصلاحاتی که در قانون احزاب صورت گرفته است احزاب به ملی،استانی و شهرستانی تقسیم می شوند و هر کدام از آنها در قانون شاخص هایی دارند و به این ترتیب در انتخابات و موارد دیگر مربوطه آن احزاب تصمیم می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها