حمل سلاح گرم: با وجود بیش از 270 میلیون اسلحه در ایالات متحده شاهد ترورهای متعددی هستیم که غالباً عده‌ای بیگناه هنگام حضور در کلاس درس با فرد دیوانه‌ای روبه‌رو می‌شوند که ناگهان بر رویشان آتش گشوده و همه را به کام مرگ می‌کشاند.
کد خبر: ۹۱۵۰۸۴

تیراندازی جمعی: آمارها نشان می‌دهد فقط از سال 2012 تا به امروز 944 تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده که رقمی نگران‌کننده برای مردمان آن سرزمین است.

اعدام: بر اساس مستندات و آمار موجود در طیف کشورهایی که پیوسته درگیر اعدام‌های ایالتی شهروندان خود هستند، ایالات متحده هرسال در رده اول تا پنجم از پنج کشور نخست قرار می‌گیرد.

زندانی: آمریکا با داشتن 2.2 میلیون نفر در زندان - که مساوی است با 743 نفر از هر صد هزار نفر - هم‌اکنون بالاترین میزان حبس در تمام دنیا را دارد که حدود 25 درصد از کل جمعیت زندانی‌های جهان و تقریباً چهار برابر میزانی است که در کشور بعد از آمریکا در جدول رده‌بندی وجود دارد.

شکنجه: رییس جمهور وقت آمریکا اوباما در سال 2006 با امضای قانونی بر اساس فرمان اجرایی 13491، مجوز بازجویی توام با شکنجه و اعمال خشونت علیه مظنونین به شرکت در عملیات تروریستی را صادر کرد.

تحریم اقتصادی: دوسوم تحریم های اقتصادی جهان توسط دولت آمریکا اعمال می‌شود. در فاصله جنگ جهانی اول تا سال 1990، یعنی در طول نزدیک به 75 سال، در مجموع 115 تحریم اقتصادی علیه کشورهای مختلف تصویب و به اجرا گذاشته شد که به طور متوسط برابر است با 1.5 تحریم در سال.

تروریسم: سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی امریکا در ایجاد، تجهیز و تقویت گروههای تروریستی حاضر در عراق و سوریه اقدام کرده اند. آموزش نظامی مخالفان مسلح سوری، ارسال تسلیحات، محموله های سلاح سبک و نیمه سنگین، تجهیزات ارتباطی و مواد غذایی از طریق پروازهای هوایی مشکوک در قلمرو تحت کنترل داعش تنها گوشه ای از حمایت‌های واشنگتن از آنها بوده است.

مطبوعات: در جدیدترین رده‌بندی موسوم به شاخص آزادی مطبوعات، آمریکا در رده چهل و هشتم جای گرفته است که این به معنای وجود سانسور در رسانه‌های این کشور است.

تجارت برده: تجارت بین‌المللی برده در سال 1808 میلادی ممنوع شد اما تجارت برده در آمریکا همچنان ادامه یافت و باعث شد جمعیت برده‌ها تا پیش از ممنوعیت برده‌داری به چهار میلیون نفر برسد.

پلیس: پلیس آمریکا در سال 2015 در مجموع 1134 نفر را کشت که 444 نفر بیشتر از 2014 بود . بیش از 15 درصد کسانی که کشته شدند مردان سیاهپوست 15 تا 34 ساله بودند که پنج برابر بیشتر از سفید پوستانی است که در همین گروه سنی کشته شدند.

سرخپوستان:آماری که در مورد سرخپوست ها وجود دارد، نشان می دهد تا پیش از ورود سفیدپوستان اروپایی به آمریکا، حدود 18 میلیون سرخپوست در آمریکا سکونت داشتند و پس از طی چند دهه، این تعداد به 2 میلیون نفر می‌رسد. به این ترتیب حدود به 16 میلیون سرخپوست از بین رفته‌اند.

سیاهپوستان: بر اساس آمار قضایی آمریکا از هر سه سیاهپوست یک نفر احتمال دارد که در طول عمرش به زندان برود. همچنین خشونت پلیس نسبت به سیاهان چهار برابر بیشتر از سفید پوستان است. تعداد زنان سیاه پوست نیز که روانه زندان می‌شوند سه برابر سفید پوستان است. این تبعیض‌ها حتی نوجوانان سیاه‌پوست را نیز شامل می‌شود.

تجاوز:آمریکا مقام اول شیوع تجاوز را در جهان داراست. طبق اعلام دفتر آمارهای قضایی آمریکا، 99 درصد متجاوزان را مردها تشکیل می‌دهند و از بین قربانیان، 91 درصد زنان و 9 درصد مرد هستند. طبق بررسی مرکز ملی خشونت علیه زنان، یک نفر از 6 زن و یک نفر از 33 مرد آمریکایی یک مورد اقدام به تجاوز یا تجاوز کامل را در زندگی‌شان تجربه کرده‌اند.

حملات هوایی: از آگوست 2014 تا دسامبر 2015 بین 1696 تا 2239 نفر در عراق و سوریه در حملات هوایی آمریکا کشته شدند.

سلاح هسته ای: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای استفاده نظامی کرده است. باراک اوباما چندی پیش ۷۱ سال پس از بمباران اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم به این شهر سفر کرد، اما حاضر نشد به دلیل بمباران اتمی، عذرخواهی کند.

حمله نظامی: از سال1776 تا الان یعنی در 239 سال، ارتش آمریکا به 70 ملت حمله کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها