مدتی است که شهرهای غربی و جنوبی کشورمان مانند سال‌های پیش میزبان ریزگردهای کشور دوست و همسایه هستند.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۵

ریزگرد پدیده‌ای ‌است طبیعی که بر اثر حمله نابهنگام گرد و غبار رخ داده و شعاع دید بشر را به اندازه نوک بینی‌اش کاهش می‌دهد. به قول حافظ:

خاک ره آن یار سفرکرده بیارید

تا چشم جهان‌بین کنمش جای اقامت

البته حافظ در این بیت طلب گرد و خاک می‌کند که از فهم و کمالات ایشان بعید است.

ذکر چند نکته در رابطه با پدیده ریزگرد خیلی هم خوب خواهد بود:

1-‌ از سازمان محیط زیست خواهشمندیم خونسردی خود را حفظ نموده و به اعصاب خود مسلط باشد. باور کنید ما راضی به زحمت نیستیم.

2- از آنجا که خاک‌شُش در آناتومی انسان تعبیه نشده است، وجود ریزگرد در هوا موجب بروز مشکلات تنفسی برای نسل بشر می‌شود، از پزشکان حاذق این مرز و بوم انتظار می‌رود با طراحی خاک‌شش برای شهروندان استان‌های غربی و جنوبی کشورمان، خانواده‌ای را از نگرانی برهانند.

3- تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که پدیده ریزگرد در مریخ طبیعی و رایج است. از تمامی فضانوردانی که قصد سفر به مریخ را دارند، دعوت می‌شود برای تجربه شرایط مشابه، چند روزی را مهمان ما باشند. ضمنا وسایل ایاب و ذهاب این عزیزان از فرودگاه تا محل اقامتشان (با 30درصد تخفیف ویژه فضانوردان) در نظرگرفته شده است.

4- یکی از دلایل بسیاری از انقراض‌های بزرگ تاریخ - از جمله انقراض دایناسورها - پدیده ریزگرد است. امیدواریم با شیوع پدیده ریزگرد در 23 استان کشور، شاهد انقراض بقیه دایناسورها از جمله «ب.ز»، «ر.ض»، «ص.ض» و «ط.ظ» باشیم.

5- از آنجا که منبع علمی این نوشتار سایت «ویکی‌پدیا» است. نویسنده بر خود لازم می‌داند مسئولیت هرگونه اطلاعات غلط را از خود سلب نموده و پیشاپیش ارادت خود را به آقای «امیر دولاب» ابراز نماید.

سعید طلایی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها