یک متخصص طب سنتی راههای رفع اختلالات خواب در ماه رمضان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۶
راههای رفع اختلالات خواب در ماه رمضان

به گزارش جام جم آنلاین, حسین رضایی زاده درباره خواب در ماه رمضان, اظهار داشت: مصرف غذاهایی که نیاز به خواب را در ماه رمضان کم می‌کنند, توصیه نمی‌شود. چرا که عمدتاً غذاهای خشک کننده این کار را می‌کنند و چون روزه‌داری خودش به نوعی قرار است که بدن را خشک کند, ما غذاهای مُجفف و خشک کننده را توصیه نمی‌کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: خوردن غذاهای نفاخ, با هم خوری و برهم خوری خود عاملی برای اختلالات خواب در ماه رمضان محسوب می‌شود.

رضایی زاده افزود: اختلالات خواب موجب دیدن خواب‌های آشفته می‌شود و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد, ما می‌خواهیم افراد خوابی داشته باشند که اگر چه به لحاظ کمیت کم شده است اما کیفیت بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: مصرف غذاهایی که رطوبت مغزی ایجاد می‌کنند, به رفع اختلالات خواب بسیار کمک می‌کنند مثلاً کاهو داروی خواب آور جالینوس است, همچنین مصرف مغز بادام و مویز می‌توانند به خواب خوب کمک کند و آخر شب شربت شیر و بادام یا فرنی بادام درست کنند که این غذا بسیار مقوی و رطوبت بخشی است که به خواب هم کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: برای کسانی که دچار خشکی مزاج مغز هستند و در ماه رمضان دچار اختلالات خواب می‌شوند, می‌توانند یک قطره روغن بادام شیرین داخل بینیشان بچکانند. خوردن شربت خاکشیر هم رطوبت بخش است و می‌تواند به بهبود خوابشان کمک کند.

رضایی زاده خاطرنشان کرد: یک نکته در مورد حلیم باید گفت که حلیم جزو غذاهایی است که هضمش سنگین و ثقیل است, مصرف آن با دارچین به بهبود هضم و جذب آن در عروق کمک می‌کند و مانع از رسوب مواد ثقیل و سنگین در عروق بدن می‌شود.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها