کلاهبرداری 003 میلیونی از رانندگان

سرهنگ قلابی راهور به بهانه طرح ترافیک و صفر کردن خلافی،از رانندگان 300 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۴

به گزارش جام‌جم، در پی طرح شکایت‌های متعدد مبنی بر این‌که شخصی در پوشش افسر ارشد نیروی انتظامی از شهروندان کلاهبرداری کرده است، پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 33 تهران تشکیل و تحقیقات کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی در این باره آغاز شد.

با مراجعه تعدادی از شاکیان و مالباختگان به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و بررسی اظهارات آنها مشخص شد فردی حدود 40 ساله با هویت جعلی سرهنگ ابراهیمی، با معرفی خود به عنوان مامور پلیس راهور مدعی شده که به‌خاطر ارتباطات کاری قادر است برای خودروی افراد متقاضی، کارت شناور طرح ترافیک یکساله بگیرد یا خلافی آنها را صفر کند.

یکی از شاکیان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق یکی از بستگان و به صورت تلفنی، با شخصی به نام سرهنگ ابراهیمی آشنا شدم. او مدعی شد که می‌تواند به‌خاطر ارتباطاتش در پلیس راهور برای من طرح ترافیک یکساله بگیرد. من برای خودم و چند نفر از آشنایان درخواست طرح ترافیک کرده و 9 میلیون و 200 هزار تومان به حساب او واریز کردم، اما بعد از مدتی متوجه شدم ادعایش دروغ بوده و یک کلاهبردار است.

مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان کرد: از طریق یکی از دوستان با سرهنگ ابراهیمی آشنا شدم . قرار شد در برابر دریافت دو میلیون تومان نسبت به تهیه طرح ترافیک شناور برای ماشین من اقدام کند. آخرین بار زمانی که پیگیر طرح ترافیک خودرو شدم، با تهدید عنوان کرد که در صورت تماس دوباره، خودرویم را توقیف می‌کند.

دستگیری متهم نامرئی

در بررسی اظهارات تمامی شاکیان و مالباختگان مشخص شد هیچ‌کدام از آنها تاکنون متهم پرونده را از نزدیک ندیده و به صورت تلفنی با سرهنگ ابراهیمی در تماس بوده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با بررسی دقیق تراکنش‌های مالی حساب متهم که آن هم با مشخصات جعلی در یکی از شعب بانکی افتتاح شده بود و انجام دیگر اقدامات پلیسی، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام محمدجواد 36 ساله شدند.

مخفیگاه محمدجواد در منطقه ازگل شناسایی شد، اما کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس پلیسی دریافتند وی از این محل متواری شده است. سرانجام با اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان محل تردد وی را در منطقه ازگل شناسایی و 20خرداد او را دستگیر کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همین شیوه اقدام به کلاهبرداری از کارمندان ادارت دولتی و همچنین اتحادیه‌ها و اصناف بازار و... نیز کرده است که با شناسایی ده‌ها مالباخته و بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متعلق به متهم، کارآگاهان پی بردند که متهم به همین شیوه و با معرفی خود تحت‌عنوان سرهنگ ابراهیمی، بیش از 300 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شده و متهم برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شاکیان و مالباختگان احتمالی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها