کلمبیا که در دو بازی اول خود مقابل آمریکا و پاراگوئه به برتری رسید، از بازی آخر خود مقابل کاستاریکا، تنها یک امتیاز می‌خواست تا به عنوان تیم اول صعود کند، اما در گرفتن اینم یک امتیاز هم ناکام ماند تا آمریکا با غلبه بر پاراگوئه به عنوان صدرنشین صعود کند.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۶

بامداد دیروز در اخرین روز مرحله گروهی گروه اول، آمریکا با نتیجه یک برصفر پاراگوئه را شکست داد و 6 امتیازی شد. کلمبیا هم مقابل کاستاریکا 3 بر 2 شکست خورد تا 6 امتیازی باقی بماند و به رتبه دوم سقوط کند. این شکست باعث شد کلمبیا در مرحله حذفی، به عنوان تیم دوم، انتظار تیم اول گروه دوم (احتمالا برزیل) را بکشد. رقابت‌های مرحله گروهی گروه دوم کوپا آمریکا ساعت 7 بامداد امروز به پایان رسید و تیم‌های اول و دوم گروه مشخص شدند. ساعت 3 بامداد امروز اکوادور 2 امتیازی با هائیتی (بدون امتیاز) بازی کرد و ساعت 5 بامداد نیز برزیل و پرو که هر دو 4 امتیازی بودند، رودرروی هم قرار گرفتند.

کلینزمان: برد ما پیغامی برای آمریکای لاتین بود

سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال آمریکا پس از پیروزی تیمش برابر پاراگوئه و صعود به یک‌چهارم نهایی گفت: این پیغامی بود برای تیم‌های آمریکای جنوبی: «آنها باید بدانند آمریکا قدرت اول فوتبال منطقه است و از این پس باید آمریکا را مدعی جدی قهرمانی بدانند. از این پیروزی بسیار خوشحالم و به مردانم افتخار می‌کنم. فوتبال آمریکا اکنون به یک قدرت تبدیل شده و میزبانی در صدمین دوره کوپاآمریکا تصادفی نیست، امسال سال فوتبال آمریکاست و فقط به قهرمانی در کوپا آمریکا فکر می‌کنیم».

دی‌ماریا کوپا آمریکا را از دست داد

آنخل دی‌ماریا که در دیدار منجر به برد 5 بر صفر مقابل پاناما آسیب‌ دید، به احتمال زیاد قادر نیست تیم کشورش را همراهی کند.

این بازیکن 28 ساله که در خدمت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است، در جدال با پاناما از ناحیه ران پای راست آسیب دید و به مدت دو هفته قادر به انجام فعالیت نیست.این سومین مصدومیت متوالی عضله پای دی‌ماریا در یک تورنمنت بزرگ جهانی است. در جام جهانی 2014 او از ناحیه پای راست در بازی یک چهارم نهایی با بلژیک آسیب دید.

به همین دلیل بازی نیمه نهایی و نهایی مقابل آلمان را از دست داد. در سال قبل نیز در کوپا آمریکا در شیلی و در بازی فینال مقابل میزبان یک بار دیگر از ناحیه عضله صدمه دید.

مربی پاناما: مسی هیولاست

داریو گومز، مربی پاناما در پایان بازی به تمجید از مسی پرداخت و گفت: «مسی یک هیولاست. وقتی او در زمین حضور نداشت، به خوبی برابر آرژانتین مقاومت کردیم؛ اما وقتی مسی وارد زمین شد از همکارانم پرسیدم چقدر دیگر به پایان بازی باقیمانده؟! چون می‌دانستم او روند بازی را تغییر خواهد داد. مدافعان ما روی گل دوم اشتباه بدی داشتند و گل‌های بعدی را نیز تقدیم آرژانتین کردند. آنها با ورود مسی تمرکزشان را از دست دادند. بازی تا دقیقه 60 طبیعی پیش می‌رفت، اما همه چیز با ورود مسی تغییر کرد.»

ژاوی: مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است

ژاوی در جدیدترین مصاحبه‌اش به تمجید از مسی پرداخت. او در مصاحبه با الناسیونال در مورد مسی گفت: «لئو قلب بزرگی دارد. او بهترین بازیکن همه دوران است. وقتی رونالدو یا دیگر بزرگان فوتبال را با او مقایسه می‌کنید، پشت سر مسی قرار خواهند گرفت. نقش تعیین‌کننده‌ای که او در یک بازی گروهی مثل فوتبال دارد، باورنکردنی است. تا زمانی که مسی روی فرم باشد، بارسا موفقیت‌هایش تداوم خواهد داشت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها