خالدان فاتح زمین های تنیس/ قهرمانی کروات ها مقابل چشمان برانکو + عکس

جام رمضان با قهرمانی نفر نخست تنیس ایران به پایان رسید
کد خبر: ۹۱۲۷۴۸
خالدان فاتح زمین های تنیس/ قهرمانی کروات ها مقابل چشمان برانکو  + عکس

جام جم ورزشی / جمعیتی که دورتر از سکوهای تماشاگران زمین شماره 6 تنیس مجموعه ورزشی انقلاب روی چمن های اطراف زمین نشسته بودند یا کسانی که از پشت فنس ها بازی را تماشا می کردند از استقبال خوب تنیس جام رمضان خبر می داد.

نورپردازی و معرفی دو تنیسور مطرح ایرانی که با تشویق حاضران همراه بود ، شمارش معکوس برای رقابت شاهین خالدان و انوشا شاهقلی را آغاز کرد. آنها بعد از فینال دوبل بین زوج اشکان شکوفی و امید سوری با آنتونیو وئیچ و تونی اندرویچ ، در فینال انفرادی به میدان رفتند.

فینال دوبل در نوع خودش جالب بود به اندازه ای که برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس را برای تماشای بازی هموطنانش به مجموعه انقلاب آورد تا جذابیت های فینال های جام رمضان بیشتر شود. برانکو، مارکو، چوک و پانادیچ که در آستانه شروع تمرینات پرسپولیس به ایران آمده اند، جمعه شب به تماشای بازی مهمانان کروات تنیس جام رمضان نشستند.

وئیچ در گذشته رده 119 دنیا بود و حتی برابر نادال بازی کرد.سابقه بازی در 21 دوره گرند اسلم ها از او در جام رمضان یک بازیکن متمایز ساخته بود. اندرویچ با رده 219 تنیس دنیا دیگر مهمان جام رمضان از کرواسی بود.این دو چهره مطرح تنیس برای آموزش استعدادهای پایه وارد ایران شدند اما در جام رمضان به میدان رفتند و زوج امید سوری و اشکان شکوفی را در فینال بردند. لبخندهای برانکو بعد از پایان مسابقه پیدا بود که سرمربی پرسپولیس از نتیجه هموطنانش راضی است.

تا پیش از این شش دوره دیگر از رقابت های تنیس جام رمضان (آپت) برگزار شده بود اما در هفتمین دوره 16 تنیسور برتر در این بازی ها شرکت داشتند. ملی پوشان ، جوانان زیر 18 سال ، برترین های رده بندی تنیس ایران و یک پیشکسوت ، حاضران در این پیکارها بودند که طی 5 شب مسابقه دادند.

در پایان شاهین خالدان از اصفهان با نتیجه ۲ بر یک انوشا شاهقلی از تهران را از پیش رو برداشت و صاحب عنوان قهرمانی شد. انوشا شاهقلی در جایگاه دوم ایستاد و امید سوری و محسن حسین زاده از تهران مشترکا سوم شدند. این برای نخستین بار است که خالدان قهرمان این رقابت ها می شود در حالی که انوشا شاهقلی با 4 بار قهرمانی رکورددار قهرمانی جام رمضان است.خالدان کمتر از یک ماه پیش در رقابت های جایزه بزرگ اصفهان هم با غلبه بر شاهقلی قهرمان شد تا فاتح تنیس ایران لقب بگیرد.

مراسم معرفی نفرات برتر و اهداء جوایز نقدی به ارزش ۱۵ میلیون تومان نیز در حضور مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس ، برانکو سرمربی تیم پرسپولیس و جمعی دیگر از مسئولان این دوره از رقابت ها برگزار شد.

استاندارد

آنتونیو وئیچ، مرد سابق شماره 119 تنیس جهان می‌گوید: استقبال مردم از جام رمضان نشان داد جو تنیس در ایران خیلی خوب است. من اکنون شش ماه است که در ایرانم، اما فکر نمی‌کردم برگزاری جام رمضان تا این اندازه جالب باشد. این بازی‌ها با کیفیت بود و در سطح استاندارد برگزار شد.

دلگرمی

امیرهمایون صدری،‌ مدیر برگزاری بازی‌ها می‌گوید: مدل برگزاری جام رمضان بین‌المللی بود. من از تماشاگران، خبرنگاران و حامیان مالی تشکر می‌کنم که پنج شب تنهایمان نگذاشتند. اشتیاقی که خانواده‌ها در این شب‌ها برای برگزاری جام رمضان نشان دادند برای ما دلگرمی ایجاد کرد.

پول نقد تنیسورها

شاهین خالدان قهرمان انفرادی 7 میلیون تومان

انوشا شاهقلی 3 میلیون تومان

نفرات سوم مشترک هر کدام یک میلیون تومان

تنیسورهای کروات قهرمان دبل 2 میلیون تومان

نایب قهرمان دبل یک میلیون تومان

گزارش : محمد رضاپور

عکس : علیرضا کرمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها