نخست‌وزیر ترکیه هرگونه توافق دولت این کشور را با حزب کارگران کردستان رد کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۰

به گزارش خبرگزاری میزان و به نقل از شبکه رووداو؛ بن‌علی یلدریم چهارشنبه شب پس از دیدار با اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: برخی طرف‌ها به دنبال این هستند که دولت ترکیه را برای گفت‌وگو و توافق با حزب کارگران کردستان در مقابل خلع سلاح این حزب متقاعد کنند.

وی تاکید کرد: ما به هیچ شکلی با حزب کارگران کردستان ترکیه توافق نخواهیم کرد. یلدریم افزود: اعضای «پ‌ک‌ک» مسئول انفجارهای اخیر در ترکیه هستند. نخست‌وزیر ترکیه همچنین از مخالفان دولت این کشور خواست تا حزب عدالت و توسعه را در زمینه نگارش قانون اساسی جدید یاری کنند.

روسیه نمی‌تواند در قبال تهدیدات تروریستی بی‌تفاوت باشد

وزیر دفاع روسیه با اشاره به بحران‌های خاورمیانه و نزدیکی مرزهای این کشور به افغانستان از ضرورت توجه مسکو به تهدیدهای تروریستی سخن گفت.

به گزارش مهر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که برای سفری رسمی در ترکمنستان به سر می‌برد، در دیدار با قربانقلی بردی محمدف، رئیس‌جمهور این کشور گفت: مسکو نمی‌تواند تهدیدات تروریستی برخاسته از کشورهای سوریه، لیبی و عراق را نادیده بگیرد. وی ادامه داد: در عین حال که تهدیدهای دنیای امروز را درک می‌کنیم، راهی جز صحبت درباره آن نداریم. این تروریسم بین‌المللی است که به دغدغه همه تبدیل شده، بویژه وقتی (به لحاظ جغرافیایی) در منطقه‌ای نزدیک به افغانستان قرار داشته باشیم.

به گفته شویگو، آنچه در سوریه، لیبی و عراق اتفاق می‌افتد، تهدیداتی است که نمی‌ توان آن‌را نادیده گرفت و به همین دلیل است که باید جدی‌ترین توجهات را به آنها داشت و این دقیقا همان کاری است که روسیه انجام می‌دهد.

یک اقتصاد‌دان، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری پرو شد

آن‌گونه که اعلام شده با شمارش همه آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو به نظر می‌رسد که پدرو پابلو کوژینسکی، نامزد اقتصاددان توانسته با شکست کیکو فوجیموری، دختر رئیس‌جمهور سابق، برنده رقابت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون انتخابات پرو اعلام کرد که کوژینسکی 12/50 درصد آرا را در مقابل 88/49 درصد آرای رقیبش، کیکو فوجیموری به دست آورده است. با وجود این، گفته شده که ابتدا باید 50 هزار برگه رای توسط یک دادگاه انتخاباتی بررسی و تائید شود تا نتایج نهایی رسما اعلام شود. کیکو فوجیموری هنوز شکست را نپذیرفته، اما کوژینسکی از مردم پرو تشکر کرده است.

این فشرده‌ترین رقابت‌های انتخاباتی پرو در پنج دهه اخیر بود. این سطح از نزدیکی نتایج غیرمنتظره بود، چون نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌داد که فوجیموری از رقیبش جلو است. او در دور اول انتخابات در ماه آوریل پیشتاز بود، اما تحلیلگران گفتند که رسوایی فساد در حزب نیروی مردمی فوجیموری احتمالا به او ضربه زده است.

آلمان اشتباهش را تصحیح نکند پاسخ خواهیم داد

رئیس‌جمهور ترکیه که پس از تصویب نسل‌کشی خواندن مرگ تعداد زیادی از ارامنه در سال 1915 در پارلمان آلمان، آن را باج‌خواهی خوانده بود، حالا تهدید کرده که آنکارا پاسخ برلین را خواهد داد.

13 خرداد به‌رغم هشدارهای دولت ترکیه، پارلمان آلمان لایحه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در سال 1915 را تصویب کرد. مقامات ترکیه بشدت به این اقدام پارلمان آلمان واکنش نشان داده و سفیر برلین در آنکارا را فراخواندند. به گزارش روزنامه صباح، اخیرا اردوغان در اظهاراتی بار دیگر آلمان را تهدید کرد و گفت: ما تعدادی از تدابیر محتمل را مشخص کردیم و اگر آلمان اشتباهش را تصحیح نکند، ما این تدابیر را اجرا خواهیم کرد. او افزود: اگر (آلمان) از انجام چنین اقدامات نادرستی دست نکشد، عکس‌العمل ما متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر فرآیند مساله با آن چیزی که الان وجود دارد، متفاوت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها