مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ذخایر آب سنگین ایران به بیش از 130 تن رسید

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر بر پایبندی ایران به قطعنامه 2231 شورای امنیت و تعهداتش در قبال برجام تاکید کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۰۵۹
تاکید مجدد آمانو بر پایبندی ایران به برجام

به گزارش جام جم آنلاین، آمانو امروز دوشنبه در گزارشی به نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور بررسی برنامه اتمی ایران در وین گفت: «تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های مربوطه، ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.»

آمانو در این گزارش افزود: «همان طور که قبلا هم اعلام کردم ایران به تعهدات خود در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خود در خصوص تأیید و نظارت در پرتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد 2231 (2015)، تحت طرح جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است.»

وی اضافه کرد: «در این گزارش نیز خلاصه‌ای از تأیید و نظارت بر فعالیت‌هایی که آژانس تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های مربوط آن را انجام داده، اشاره شده است. این فعالیت‌ها مطابق با شیوه‌های استاندارد پادمان آژانس است. این گزارش شامل حقایق عینی و واقعی و نیز اطلاعات مربوطه است که آژانس می‌تواند با کشورهای عضو به اشتراک بگذارد.»

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «ما در مراحل اولیه فرایندی هستیم که نیاز به توجه مداوم و دقیق از همه طرف‌ها دارد. همه طرف‌ها تلاش کردند تا اجرایی کردن این فرایند ممکن شود. در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز ما به یک تعهد قوی از همه طرف‌ها برای اجرایی پایدار نیازمند خواهیم بود.»

آمانو افزود: «فعالیت‌های پروتکل الحاقی تحت موافقتنامه پادمان که به صورت موقت برای ایران اعمال شده است، ادامه دارد. از زمان آخرین گزارش من، آژانس دسترسی کامل به سایت‌ها و مکان‌های دیگر در ایران تحت پروتکل الحاقی داشته است.»

ایران و کشورهای گروه 1+5 پس از ماه ها گفتگو در تاریخ 23 تیر 1394 بر سر برنامه اتمی ایران به توافق رسیدند؛ توافقی که از تاریخ 26 دی 1394 اجرایی شد.

براساس برجام تحریم‌های مربوط به برنامه اتمی ایران لغو شد و در عوض تهران محدودیت‌هایی را در زمینه برنامه اتمی خود پذیرفت.

منبع:پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها