به دنبال اعلام طرح پرداخت یارانه دولت آلمان به خودروهای الکتریکی کمتر از 40 هزار یورو (به عنوان بخشی از طرح حمایتی 1/2 میلیارد یورویی این کشور برای کاهش آلودگی هوا)، انگیزه خرید این گونه خودروها روزافزون شده است.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۴

توماس وبر، رئیس شرکت مرسدس بنز طرحی ارائه کرده است که براساس آن، این شرکت خود را برای تولید 4 مدل خودروی الکتریکی تا سال 2020 آماده می‌کند. به گفته کارشناسان در طراحی این مدل‌ها از کلاس‌های C و S الهام گرفته خواهد شد. این تلاش مرسدس که برای رقابت مستقیم با تسلا موتورز صورت می‌گیرد، بیشتر در بازطراحی بدنه، شیشه جلو و ساختار سقف این مدل‌هاست. همچنین شرکت مرسدس بنز سعی دارد با ارائه این مدل‌ها میدان رقابت با شرکت آئودی را نیز باز کند؛ زیرا این شرکت تصمیم دارد مدل مفهومی کواتروی خود به نام E ـ tron را در سال 2018 وارد بازار کند.

مرسدس بنز به شدت در حال مطالعه روی طرح اتومبیل‌های برقی است و تصمیم دارد 50 هزار دستگاه از این مدل‌های گران و لوکس خود را در بازار انگلستان بفروشد؛ زیرا با قیمت 51 هزار و 900 پوندی تسلا، موجب می‌شود مرسدس بنز رقیب جدی‌ای در این بازار باشد. به گفته وبر، MRA اولین پلت‌فرمی خواهد بود که با استفاده از سیستم سلول سوختی و به صورت هیدروژنی از سال آینده کار تحقیقاتی آن اجرایی خواهد شد و MEA نیز نام پلت‌فرمی است که این خودروهای الکتریکی روی آن ساخته خواهند شد. از عناصر کلیدی این پلت‌فرم توانایی آن در انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و همچنین چهار چرخ در ترکیب با سه موتور الکتریکی است. هرچند این طرح روزهای اولیه خود را در مرکز تحقیق و توسعه اشتوتگارت و با سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی می‌گذراند، به نظر می‌رسد این مدل‌ها دارای موتورهایی با 75 اسب بخار و گشتاور 101 نیوتن‌متر باشند و با استفاده از نسل جدید سلول‌های باتری لیتیومی بتوانند بیش از 270 کیلومتر را بپیمایند.

منبع: autonews.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها