مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آمادگی نیروهای این سازمان به منظور تامین ایمنی هر چه بیشتر زائرین حرم مطهر امام راحل و برگزاری مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در روزهای سیزدهم و چهارهم خرداد ماه امسال تاکید کرد: با تمام توان آماده ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی در ایام برگزاری این مراسم هستیم.
کد خبر: ۹۱۰۱۷۲
آمادگی آتش‌ نشانی تهران برای ایمنی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سعید شریف زاده در تشریح تمهیدات این سازمان برای برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل گفت: با توجه به فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچون سال های گذشته تامین ایمنی این مراسم و عزاداران گرامی را بر عهده داشته و از تمام توان و تجهیزات خود در این مهم بهره خواهد گرفت.

وی افزود: نیروهای عملیات مناطق 8 گانه این سازمان از عصر روز سیزدهم خرداد تا پایان مراسم چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه در133 مکان مختلف از مجموعه حرم مطهر حضرت امام(ره) و خارج از آن مستقر هستند.

وی با تاکید بر پوشش تمام محوطه حرم مطهر و اطراف آن افزود: در داخل حرم و در فضاهای داخلی این مجموعه تعداد 80 نفر از آتش نشانان در 30 نقطه مستقر خواهند بود تا نقاطی که عبور خودروهای آتش‌نشانی امکان ندارد توسط آنان کاملا پوشش داده شود.

وی ادامه داد: تعداد 250 دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین، موتور سیکلت بصورت ثابت و گردشی و همچنین خودروهای پشتیبانی شامل بالابر، نردبان، تانکر و جرثقیل در 133 نقطه که از قبل و با بررسی های میدانی مشخص شده اند در معیت بیش از 570 نفر پرسنل عملیاتی و ستادی جهت تامین ایمنی زائرین امام دلها مستقر خواهند شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: این استقرار در دو حلقه(رینگ) داخلی و خارجی برقرار خواهد شد، به این صورت که در حلقه داخلی که شامل محوطه داخلی حرم مطهر، درب ها و راهروهای ورودی به حرم است بیش از 80 نفر آتش نشان با تجهیزات لازم از روز قبل از مراسم حضور خواهند داشت و سایر نیروها و تجهیزات، از ساعت 5 صبح روز برگزاری مراسم در حلقه بیرونی مستقر خواهند شد و ایمنی محدوده تحت پوشش خود را تحت کنترل خواهند داشت.

شریف زاده ادامه داد: این حلقه شامل بزرگراه ها و اتوبان های منتهی به حرم مطهر، عوارضی، پارکینگ های خودرویی، محل اسکان مسافران و زائران و نقاط مشخص شده دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، جمعی از مدیران ارشد و میانی عملیات نیز با استقرار در چهار تخته چادر که در نقاط مختلف و پرتردد درحرم واطراف آن برپا و نصب شده است، وظیفه مدیریت و فرماندهی نیروهای آتش نشانی را بر عهده خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد: تمامی ایستگاه های آتش نشانی پایتخت شامل 123 ایستگاه ویژه اطفای حریق و 18 گروه امداد و نجات همانند گذشته در آمادگی کامل بسر برده و آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی هستند. همچنین در روز های پیش از آغاز مراسم به منظورهماهنگی بیشتر و ارائه خدمات بهتر به زائران گرامی، جلسات متعددی با سایر دستگاه های ذیربط برگزار شده است.

شریف زاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام از تمام شرکت کنندگان در این مراسم و عزاداران گرامی درخواست کرد در این ایام نکات ایمنی را رعایت و از روشن کردن آتش در اطراف محل برگزاری مراسم به ویژه درفضاهای سبز جدا خودداری کنند.

وی توصیه کرد: زائران گرامی مثل همیشه با سازمان های امدادی و بویژه آتش نشانی همکاری لازم را داشته وحتما راه را برای عبور آتش نشانان باز بگذارند تا آنان بتوانند دراسرع وقت نسبت به امداد و نجات و خاموش کردن آتش سوزی احتمالی اقدام کنند.

شریف تاکید کرد: در صورت بروز حادثه و آتش سوزی، شهروندان خونسردی خود را حفظ کنند و از محل حادثه فاصله بگیرند و بلافاصله مراتب را به سامانه 125 آتش نشانی یا اکیپ های استقراری آتش نشانی اطلاع دهند.

مینا مولایی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها