در آستانه ماه مبارک رمضان، آیین غبارروبی مساجد استان تهران با حضور علما و روحانیون، مسئولان و مدیران و مردم متدین و همیشه در صحنه این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۸۹
اغاز مراسم غبار روبی مساجد کشور

به گزارش جام جم آنلاین ، آیین غبارروبی مساجد استان تهران با حضور علما، شخصیت ها، روحانیون و ائمه جماعات، مسئولان و مدیران اجرایی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

برگزاری آیین غبارروبی از مساجد مختلف استان تهران، سنت حسنه ای است که هر ساله در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می شود.

در این طرح، ائمه جماعات و روحانیون در کنار مسئولان و مردم، خانه ها خدا را پاکیزه کرده و غبارها را از مساجد استان تهران می گیرند و بدین ترتیب مهمترین مکان های مذهبی و دینی هر شهرستان را آماده ومهیای میزبانی از نمازگزاران و روزه داران در ماه مبارک رمضان می کنند.

ایجاد فضای معنوی در مساجد، افزایش روحیه مشارکت مردمی، فرهنگسازی در میان اقشار مختلف بویژه نسل جوان برای توجه بیشتر به موضوع بهداشت مساجد و غیره از جمله اهداف است که در طرح غبارروبی مساجد استان تهران دنبال می شود.

در این میان مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین همگام با سایر مساجد استان تهران در شامگاه دوشنبه میزبان جمعی از مسئولان و روحانیون شهرستان ورامین بود تا طرح غبارروبی از بزرگترین مسجد شهرستان برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه به همراه جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان ورامین در طرح غبارروبی مساجد شرکت و همگام با سایر مردم، اقدام به پاکیزه کردن مسجد محوری شهرستان کردند.

حضور نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نیز در این مراسم از نکات بارز و مهم این مراسم بود که نشان دهنده انگیزه و علاقه جوانان این سرزمین به مسجد داشت.

آیت الله سید مرتضی محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح غبارروبی از مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، اقدامی پسندیده و فرهنگ ساز است که ضرورت تقویت آن احساس می شود.

امام جمعه ورامین افزود: مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه دینی و مذهبی باید همواره زمینه را برای حضور اقشار مختلف مردم فراهم کند و در این میان پاکیزه بودن مساجد می تواند نقش تعیین کننده ای را در جذب نمازگزاران داشته باشد.

وی ادامه داد: باید از ابزارها و امکانات مختلف به خوبی بهره گرفت تا مردم بیشتری برای حضور در مساجد ترغیب شوند، موضوعی که دشمن از آن می ترسد و تلاش دارد تا مردم ایران بویزه جوانان و نوجوانان از این پایگاه دینی فاصله بگیرند

منبع :مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها