هیات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه 9 دی را توقیف کرد و به سه نشریه تذکر کتبی داد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۷

به گزارش فارس، هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه دیروز خود روند محتوایی هفته‌نامه 9دی را بررسی و به دلیل انتشار مطالب مغایر با بند 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی امنیت ملی، نشریه مذکور را توقیف و پرونده آن را به دادگاه ارجاع داد. هیات نظارت بر مطبوعات همچنین به دلیل انتشار مطلب «عاشورا، استبداد و فضیلت» در نشریه چشم‌انداز ایران، مستند به بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات، به مدیرمسئول این نشریه تذکر کتبی داد. هفته‌نامه پایتخت‌کهن هم به علت انتشار مطلب «اگر فقیه عالیقدر...»، مستند به بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات، مشمول دریافت تذکر کتبی و ارجاع پرونده به دادگاه شد.

بنا به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه اخیر این هیات همچنین نشریه رمز عبور به دلیل درج مطلبی تحت عنوان «بتن‌ریزی در قلب دانشگاه»، به استناد بند 11 ماده6 قانون مطبوعات، مشمول دریافت تذکر کتبی قرار گرفت.

توصیه احمد توکلی به 2 فراکسیون «امید» و «ولایت»

احمد توکلی اقتصاددان، در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی به دو فراکسیون «امید» و «ولایت» توصیه کرد با یکدیگر رفاقت کنند.

به گزارش آنا، در این یادداشت آمده است: اگر برای رفاقت دو جناح طرحی نداشته باشید، بسرعت رقابت مخرب جای تعارفات روزهای اول را می‌گیرد. آنگاه آوار رکود دردآور پنج سال اخیر بر سر مردم بیچاره فرو می‌ریزد و ماموریت دوستان هم شاید به‌سر آید!

هاشمی: احتمال دیدار اوباما و روحانی وجود ندارد

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با سایت آفتاب تاکید کرد: در کشور ما، مرجع اصلی رهبری است و سیاست‌های کلی دست ایشان است.

وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره احتمال دیدار روحانی و اوباما گفت: در این شرایط اصلا احتمالش هم نیست. وقتی رهبری مخالف باشند، آقای روحانی این کار را نمی‌کنند. حتی آن تلفنی که کردند، در آنجا به ایشان فشار آمد که تلفن کردند. فکر می‌کنم در این شرایط زمینه ملاقات آقای روحانی نیست و آقای روحانی هم اقدام نمی‌کند.

تحویل «آب سنگین» در ازای دریافت پول

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حواشی به‌وجود آمده درباره فروش «آب سنگین» به آمریکا توضیح داد: قرارداد بین طرفین منعقد شد، ما در مرحله حمل بودیم که این مساله مصادف شد با دستبرد آمریکا به دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، این موضوع جوی را به وجود آورد که ما خواستار تجدید نظر در بخش‌هایی از قرارداد شدیم، چراکه اتفاق پیش آمده مربوط به قوه قضاییه آنها می‌شد و با وجود گرفتن سندها و تضمین‌های مختلف برای دریافت پول، این گمان می‌رفت که قوه قضاییه آمریکا با صدور رای مشکل‌ساز شوند. اکنون در حال مذاکره در این رابطه هستیم تا مطمئن شویم که وجوه فروش آب سنگین از آمریکا دریافت می‌شود، با این شرط که ابتدا وجوه دریافت و بعد آب سنگین تحویل داده شود. البته ما با کشورهای دیگری هم که خواستار آب سنگین ایران هستند، در حال مذاکره هستیم.

نیروی رزمنده‌ای از ایران وارد عراق نشده است

حسن دانایی‌فر، سفیر کشورمان در عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم با بیان این‌که بغداد از نظر نیروهای مسلح و تعداد نفرات جنگجو نیازی به کشورهای دیگر ندارد، تاکید کرد: هیچ نیروی رزمنده‌ای از جمهوری اسلامی ایران به عراق وارد نشده است.

ورود پیکر مطهر 55 شهید در آستانه سالروز رحلت امام(ره)

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: در آستانه سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیکرهای طیبه 55 شهید دوران دفاع مقدس، 12 خرداد وارد کشور خواهند شد.

به گزارش نسیم، سردار سید محمد باقرزاده، مشاور عالی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در امور فرهنگ دفاعی و حفظ ارزش‌های شهیدان و دفاع مقدس از ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده به کشور خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدا که طی دو هفته اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، غرب اروند، شلمچه، زید، کتیبان، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف شده‌اند در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 12 خرداد 95 از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی می‌شوند. وی افزود: این شهیدان مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، والفجر8، کربلای4 و تک‌های دشمن در مناطق فاو، شلمچه و زبیدات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها