تازه‌ترین اثر استاد غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، متخصص علوم و فلسفه اسلامی با عنوان «پرسش از هستی یا هستی پرسش» سه‌شنبه در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۹

آن‌طور که ایبنا در این‌باره نوشته، مولف در این کتاب که از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه منتشر شده است، درباره اندیشه هستی یا هستی اندیشه بحث و در ادامه از چیستی معنی سوال می‌کند و از خوانندگان می‌پرسد که چگونه می‌توان به آن رسید. «ذهن جهان یا جهان و ذهن» در کنار مبحثی با عنوان «تصور و تصدیق یا فقط تصدیق» از دیگر مباحث مطروحه در اثر جدید دینانی است. دینانی تاکنون بیش از 20 کتاب و صدها مقاله نگاشته است. او سه بار جایزه کتاب سال را به دست آورده است. آثار او بسیار است، به‌طوری که تاکنون هیچ مرکزی تمامی آثار مکتوب و صوتی او را جمع‌آوری نکرده است. آثار صوتی و تصویری او مربوط به کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مستندی است که طی 40 سال گذشته صورت گرفته شده است.

شاعر انار و پز کتابخوانی

می‌گویند کتاب و کتابخوانی نباید تبدیل به مد و پز شود. مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان اما در این‌باره با اظهارنظری متفاوت گفت : کتابخوانی باید در فرهنگ ما به مد و پز تبدیل شود، نه این‌که کتاب نخوانیم و در گرداب این آفت بزرگ فقط پز کتابخوانی بدهیم. آن‌گونه که ایسنا گزارش می‌کند، او در بخش دیگری از سخنانش به بیان نکاتی برای داشتن زندگی بهتر برای خانواده‌ها پرداخت و گفت: پیامبر می‌فرماید بچه‌ها را به این دلیل دوست دارم که هیچ‌چیز ذخیره نمی‌کنند و دیگر این‌که اگر گریه کنند زود آشتی می‌کنند و شاد می‌شوند، ما که به این مسائل معتقدیم باید تفکر عمیق اندیشیدن و تغییر نگاه و دیدگاه را با تشویق به کودکان تزریق کنیم. او همچنین اظهار کرد: انسانی که معتقد است خدا روزی می‌رساند و خدا او را کفایت می‌کند و «یرزقوا من حیث لا یحتسب» است. کسی که معتقد به این مساله است، چرا اینقدر در حال جمع‌آوری است؟

علیرضا قربانی در شیراز می‌خواند

علیرضا قربانی، خواننده موفق موسیقی ایرانی که چندی پیش آلبوم «دخت پری‌وار» به آهنگسازی مهیار علیزاده را منتشر کرده است، امشب و فردا شب در تالار حافظ شهر شیراز روی صحنه می‌رود. البته او روز گذشته هم در جشن امضای این آلبوم حضور پیدا کرده و «دخت پری‌وار» را برای مخاطبانش امضا کرد. قربانی در اجراهای پیش‌رو قطعاتی از ساخته‌های علیزاده و خلعتبری را می‌خواند و تمام بلیت‌های این اجراها به فروش رسیده است. قربانی قرار است از 19 تا 22 خرداد خرداد در تالار وحدت تهران هم «دخت پری‌وار» را اجرا کند. با استقبال مخاطبان این کنسرت برای پنجمین شب متوالی در تهران تمدید شده و 23 خرداد هم روی صحنه خواهد رفت. تاکنون بیش از 50 درصد ظرفیت این اجرا هم تکمیل شده و این احتمال وجود دارد که کنسرت تازه قربانی در تهران برای ششمین بار هم تمدید شود.

گلایه نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون با ناراحتی از سوءاستفاده از نامش در یک تئاتر در اینستاگرام شخصی‌اش نوشته است شاین موضوع را به شکل قانونی پیگیری خواهد کرد. آن‌طور که آنا می‌نویسد، یک گروه تئاتری در شهر اصفهان از نام این بازیگر سوءاستفاده کرده تا مردم را به سالن تئاتر بکشاند و به تماشای نمایشی بنشاند که نیوشا ضیغمی در آن حضور ندارد. این بازیگر نوشته است: متاسفانه این مطلب که قرار است من در شهر اصفهان در نمایشی بازی کنم، به صورت تبلیغات گسترده پخش شده و امروز به دست من رسید و می‌خوام از اینجا بگم که من به هیچ عنوان مطلع نبودم و این موضوع صحت نداره... و در واقع سوءاستفاده در روز روشن اتفاق افتاده است. او در فیلم‌هایی چون اخراجی‌ها 2، زمهریر، دموکراسی تو روز روشن، پرستوهای عاشق، پرتقال خونی، دختر شاه پریون، سرخابی، چارسو، آدم باش و... ایفای نقش کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها