به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. امسال نیز همچون سال گذشته، ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان هست که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۹۰۶۲۲۵

ادامه استقبال مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو

هر چه از آغاز طرح پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو می‌گذرد، این طرح با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود، به طوری که طی هفته گذشته، برخی هنرمندان نیز به این طرح پیوسته و سه شنبه گذشته با اتوبوس در سطح شهر تردد کردند. شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز سه‌شنبه گذشته شاهد اتفاق جالبی بود. در آن روز نونهالان یک مهدکودک، با گرفتن پلاکاردهایی در دست، رانندگان خودروهای شخصی در خیابان‌های شهرکرد را شرمنده کردند!

انجمن مردم‌نهاد بلوط‌بان لرستان

اعضای این تشکل هر هفته در برنامه وجین گلدان‌های کاشته شده و جابه‌جایی گلدان‌های بلوط، منتظر حضور دوستان دلسوز طبیعت هستند. این گروه با شعار «جنگل‌های زاگرس؛ ریه ایران» جمعه؛ 31 اردیبهشت نیز به کاشت و آبیاری نهال‌های بلوط در نهالستان خرم‌آباد واقع در جاده خرم‌آباد ـ الشتر، بعد از روستای رباط نمکی، اقدام و در این خصوص از شهروندان لرستانی نیز دعوت به همکاری می‌کنند.

تشکل شهرک امامت قیامدشت تهران

این تشکل به کمک گروه‌های مردمی و در راستای اجرای طرح مدیریت بهینه جمع‌آوری و تفکیک پسماند، زباله‌های خشک و تر شهرک مسکونی امامت قیامدشت را پاکسازی کرد.

تشکل نهضت سبز زاگرس

اعضای این تشکل که در نمایشگاه جشنواره فیلم سبز یاسوج شرکت کرده بودند در یک اقدام خلاقانه، غرفه خود را مزین به وسایل و گلدان‌هایی کردند که از بطری‌ها و وسایل بازیافتی ساخته شده بود.

کانون دانشجویی همیاران طبیعت لرستان

روزهای 21 تا 23 اردیبهشت، خرم‌آباد لرستان میزبان سومین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست سراسر کشور بود. در این همایش 120 تشکل دانشجویی حضور داشتند که علاوه بر شرکت در کارگاه‌های آموزشی زیست‌محیطی، هر کدام یک بذر نهال پسته وحشی (قلنگ)، به رسم یادگار و در راستای ترویج فرهنگ درختکاری، در طبیعت خرم‌آباد کاشتند.

انجمن میراث ماندگار بختگان فارس

اعضای این انجمن طی اقدامی متفاوت به پارک ملی قطرویه در منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز رفتند تا از نزدیک با ظرفیت‌های جانوری و گیاهی مناطق چهارگانه استانشان آشنا شوند.

جمعیت طراوت ورامین

اعضای این تشکل، به پارک خانواده ورامین رفتند تا هم روز تعطیل خود را در طبیعت سپری کرده باشند و هم عرصه این پارک را از وجود فیلترهای سیگار پاک و تمیز کنند.

انجمن «دوستداران صلح با طبیعت» اصفهان

اعضای این گروه به طبیعت شهر برزک رفته و علاوه بر تمیز کردن آن، برای حمایت از سه‌شنبه‌های بدون گوشت، از غذاهای گیاهی برای ناهار خود استفاده کردند.

جشن فارغ‌التحصیلی سفیران طبیعت

اولین جشن فارغ‌التحصیلی مرکز پیش دبستانی سفیران طبیعت کنگان برگزار شد و کودکان در این مراسم، با خواندن شعر «نه، به کیسه‌های پلاستیکی» به اهمیت حفاظت از محیط پیرامونی اشاره کردند. مرکز پیش‌دبستانی سفیران طبیعت که اولین پیش‌دبستانی با رویکرد محیط زیستی در جنوب کشور است با هدف آموزش و پرورش، سبک زندگی سبز و تفکر محیط زیستی در کودکان قبل از ورود به مدرسه و جامعه به عنوان یک مقطع تحصیلی در کشور تأسیس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها