قدرت‌های غربی و منطقه‌ای در جریان نشستی در وین، حمایت کامل خود را از دولت توافق ملی لیبی به ریاست فایز السراج و آمادگیشان را برای ارسال کمک‌های لازم به آن اعلام کردند، در همین هنگام نخست‌وزیر دولت جدید لیبی نیز بر نیاز کشورش به دریافت حمایت‌های بین‌المللی و داخلی تاکید کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۷

به گزارش خبرگزاری‌ها، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و 24 دیپلمات دیگر که به وین سفر کرده‌اند در بیانیه‌ای مشترک، حمایت خود را از همکاری با دولت توافق ملی لیبی و کشورهای همسایه برای مقابله با خطر سازمان‌های جنایتکار اعلام کردند؛ سازمان‌هایی که در همه اشکال قاچاق ازجمله قاچاق انسان، منطقه مدیترانه را تهدید می‌کنند. در این بیانیه آمده است: دولت وحدت ملی در تلاش است با ارسال درخواستی به کمیته تحریم‌های سازمان ملل، رفع تحریم‌های تسلیحاتی این کشور را خواستار شود تا به این وسیله بتواند سلاح‌های لازم و ادوات مقابله با گروه‌های تروریستی و مبارزه با داعش را تهیه کند و ما از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم، اما تحریم‌های ملل باید به صورتی برداشته شود تا سلاح‌های مرگبار در اختیار گروه‌های افراطی قرار نگیرد. جان کری، ضمن گوشزد خطرهای تروریستی برای لیبی گفت: داعش تهدید جدیدی علیه لیبی محسوب می‌شود و مقابله با آن امری ضروری است. وی ادامه داد: دولت توافق ملی تنها نهادی است که می‌تواند همه کشور را متحد و هماهنگی لازم را بین نهادها و گروه‌های مسلح برای شکست داعش ایجاد کند.

وزیر خارجه آمریکا از پارلمان لیبی خواست به دولت فایز السراج رای اعتماد دهد و در عین حال تصریح کرد: جامعه جهانی کسانی را که علیه دولت توافق ملی بایستند، مجازات خواهد کرد. فایز السراج،‌ نخست‌وزیر جدید لیبی هم در این نشست تصریح کرد: وضع اقتصادی و اجتماعی لیبی بسیار بد است و تحمل هیچ مانوری را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها