اعضای باند زورگیران افغان که کلکسیونی از جرایم خشن را در پرونده خود دارند، پس از سرقت‌های سریالی از زنان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۵

به گزارش جام‌جم، 18 بهمن سال گذشته سرقت از خانه‌ای در منطقه مینی‌سیتی به پلیس اعلام شد. به دنبال دریافت این خبر، ماموران راهی محل شده و زن صاحبخانه در این‌باره به پلیس گفت: چند روز قبل، چند مرد افغان برای گچ‌کاری به خانه ما آمدند. من و مادرم به تنهایی در خانه زندگی می‌کنیم و در مدتی که آنها داخل خانه‌ کار می‌کردند، متوجه این موضوع شدند. حدود ساعت 2 بعدازظهر دو کارگر افغان به سمت من حمله کردند و بعد از بستن دست و پا و دهان من و مادرم، ما را در اتاقی حبس کرده و اموال باارزشمان که حدود 40 میلیون تومان بود، سرقت کردند.

پس از اعلام این شکایت، قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرد و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شکایت مشابهی مواجه شدند. این ‌بار خانه‌ای در خیابان دیباجی مورد سرقت قرار گرفته بود و عاملان این سرقت هم چند مرد افغان بودند.

در بررسی‌ها مشخص شد دو سرقت توسط اعضای یک باند صورت گرفته است. در نتیجه با شناسایی هویت متهمان، کارآگاهان متوجه شدند یکی از آنها به نام علیرضا به عنوان نگهبان در یک مجتمع مسکونی به کار مشغول است. با مشخص شدن محل کار علیرضا، مرد جوان 12 اردیبهشت امسال بازداشت و مخفیگاه دو همدست او نیز شناسایی شد.

به این ترتیب دو متهم دیگر این پرونده در منطقه خیرآباد شهرستان ورامین دستگیر و به پایگاه یکم آگاهی انتقال داده شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان‌، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه و همچنین مقادیری طلا و جواهرات شدند. همچنین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمزرنگ نیز از آنها کشف شد که در بررسی سوابق موتورسیکلت مشخص شد دارای سابقه سرقت در شهرستان ورامین است‌.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان‌، کارآگاهان دریافتند دزدان با استفاده از موتورسیکلت هوندا 125 قرمز، از گاوداری‌ها سرقت می‌کردند. آنها همچنین به صورت پیاده اقدام به زورگیری و سرقت به‌عنف گوشی‌های تلفن همراه و طلا و جواهرات از رهگذران می‌کردند که تعدادی از این مالباختگان شناسایی شده‌اند.

مالباخته‌ای دیگر که در شهرستان ورامین موتورسیکلت و دیگر اموال وی و همسرش را سرقت کرده بودند، پس از شناسایی دزدان اظهار کرد: همراه همسرم داخل خانه سرایداری محل زندگی خود در یک گاوداری در حال استراحت بودیم که متوجه ورود یک نفر از طریق دیوار به داخل گاوداری شدم؛ با باز شدن در گاوداری چند نفر دیگر نیز وارد شده و با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور به تسلیم کردند. آنها دست و پای من و همسرم را داخل اتاق نگهبانی بسته و در ادامه گوشی تلفن همراه، طلا و جواهرات متعلق به همسرم، مبلغ 400 هزار تومان پول و همچنین موتورسیکلت طرح هوندا 125 متعلق به گاوداری را سرقت کرده و از محل خارج شدند.سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از همه شکات که توسط چند جوان افغان به شیوه و شگردهای مختلف مورد تهدید‌، زورگیری، سرقت اموال و... قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بزرگراه شهید صدر، مسیر شرق به غرب، ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها