دخترک برای عمل جراحی لوزه به بیمارستان منتقل شده بود، اما حالا در جدال با مرگ است. پزشکان به پدر الینا گفته بودند عمل جراحی یک ساعته تمام می‌شود و هیچ خطری دخترک را تهدید نمی‌کند. پدر الینا هنوز باور ندارد دخترش به کما رفته و با کمک دستگاه نفس می‌کشد.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۶

به گزارش جام‌جم، 13اردیبهشت‌ امسال پدر الینا شش ساله بی‌خبر از سرنوشت شومی که انتظارشان را می‌کشید، او را برای عمل لوزه به بیمارستان طالقانی گرگان برد.

خانواده به تصور این‌که این عمل هیچ‌گونه عوارضی ندارد و یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد، پشت در اتاق عمل انتظار الینا را می‌کشیدند، اما زمان این جراحی از حد معمول طولانی‌تر شد و خانواده دخترک همچنان چشم‌های منتظرشان را به در اتاق عمل دوخته بودند.

سرانجام پزشک از اتاق عمل بیرون آمد و گفت که دختر کوچولو به کما رفته و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. دخترک در کمال ناباوری با داروی بیهوشی به خواب می‌رود و دیگر بیدار نمی‌شود. خوابی که شاید پایان قصه کوتاه دخترک باشد.

به گفته خانواده الینا، عوارض عمل باعث متورم شدن قفسه سینه کودک شده و تزریق داروی بیهوشی و عمل دوباره، منجر به ایست قلبی و پایین آمدن ضریب هوشی وی شده است و الینا با تمام آرزوهای کودکی‌اش از 13اردیبهشت در کما به‌سر می‌برد.

سیدمحمد حسینی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از تشکیل دو تیم ویژه برای پیگیری موضوع خبر داد و به فارس گفت: در صورتی ‌که قصور پزشکی ثابت شود، با خاطیان و عاملان آن برخورد جدی خواهد شد. مباحث جراحی، تخصصی و بسیار پیچیده است و تا زمانی که بررسی دقیق و فنی انجام نشود، نمی‌توان اظهارنظر صریحی داشت.

وی افزود: پس از مشخص شدن دلیل این حادثه، آن را اعلام خواهیم کرد. خطاهای پزشکی در تمام دنیا وجود دارد، اما در کشور ما حتی یک مورد آن موجب نگرانی است و ضرورت دارد با اقدامات کارشناسی شده، جلوی بروز و افزایش این خطاها که موجب مرگ یا آسیب جدی به بیماران می‌شود، گرفته شود.

در همین ارتباط دکتر میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان و توانبخشی وزارت بهداشت، گفت: تیم ویژه وزارت بهداشت برای بررسی دقیق این موضوع به بیمارستان طالقانی گرگان اعزام شده و نتایج پس از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

پدر الینا درباره حادثه رخ داده به باشگاه خبرنگاران گفت: پس از مراجعه به بیمارستان پزشک معالج اذعان داشت که دختر من هیچ مشکلی ندارد و با یک جراحی یکساعته درمان خواهد شد. تمام آزمایش‌های اولیه انجام شد و نتیجه حاکی از آن بود که دختر من هیچ مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: پزشکان به ما اطمینان دادند که بدون مشکل فرزند شما درمان خواهد شد. اما بعد از عمل، سینه الینا متورم شد. متخصصان پس از مشاهده شرایط بحرانی دخترم مدعی شدند که به‌دلیل نرسیدن خون به مغز، کودک دچار عارضه ایست قلبی شده و به کما رفته است.

مادر این کودک نیز اضافه کرد: دست و قفسه سینه دخترم مثل بادکنک باد کرده بود و مرتب فریاد می‌زد «قلبم می‌سوزد.» امیدوارم او زنده بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها