کشت و ‌گذاری در بازار در و پنجره یوپی‌وی‌سی

این دو جداره‌های خودمانی چند؟

با توجه به اهمیت مصرف بهینه انرژی در محیط کار یا زندگی لازم است در این زمینه از تجهیزات و امکانات مناسبی استفاده کنیم چون کارشناسان بر این باورند اگر از لوازم مناسب استفاده کنیم می‌توانیم میزان اتلاف انرژی را به اندازه‌ قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و همین امر می‌تواند عاملی در استفاده از در و پنجره‌های دوجداره باشد.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۲
این دو جداره‌های خودمانی چند؟

به طور کلی اگرچه برای احداث ساختمان‌های نوساز از سوی مقام‌های شهرداری و مسئولان استفاده از در و پنجره‌های دوجداره الزامی شده، اما هنوز بسیاری از ساختمان‌ها و مراکز اداری کشورمان با استفاده از تجهیزات قدیمی ساخته شده و از نظر استانداردهای مصرف بهینه انرژی در جایگاه مناسبی نیستند.

به همین دلیل با توجه به گرم شدن هوا و رونق بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها، جام‌جم این بار سری به بازار در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی یا همان دوجداره‌های خودمانی زده تا برایتان از زیر و بم نحوه خرید آنها بگوید تا امسال چه در گرمای تابستان و چه سرمای زمستان محلی امن برای انرژی داشته باشید.

محل مورد نظر را خوب بررسی کنید

اولین گامی که لازم است هنگام تعویض پنجره‌های قدیمی با سیستم‌های دو جداره جدید برداریم، بررسی دقیق محل مورد نظرمان است، چون برخلاف در و پنجره‌های قدیمی قیمت تمام شده این نوع در و پنجره‌ها به عوامل مختلفی از جمله تعداد خم‌ها و همچنین شکل‌ آنها بستگی دارد چون در این نوع در و پنجره، مبلغ به صورت کیلویی تعیین نمی‌شود. به همین دلیل خوب به محل مورد نظرتان توجه کنید و تعداد و شکل کلی پنجره‌هایی که قصد تهیه کردن آنها را دارید درنظر داشته باشید.

برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند از انواع این تجهیزات، بد نیست سری هم به دنیای مجازی بزنید؛ چون با استفاده از آن می‌توانید بخوبی از زیر و بم قیمت و انواع کالاهای موجود در بازار آگاه شوید. هرچند درباره طراحی و نمونه‌های موجود نیز اطلاعات کاربردی دقیقی به دست خواهید آورد.

در انتخاب این نوع در و پنجره محدودیت رنگ یک امر منطقی است و شما می‌توانید از رنگ‌های موجود در بازار متناسب با نمای داخلی و خارجی ساختمان خود استفاده کنید. بنابراین علاوه بر سلیقه‌ای که دارید می‌توانید به نوعی در و پنجره‌های منزل یا محل کارتان را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با دکوراسیون شما داشته باشد.

شرکتی‌ها مقبول‌تر از دست‌سازها

به طور کلی در و پنجره‌های دوجداره یا چند جداره از اتصال دو یا چند شیشه موازی مقابل یکدیگر روی یک چارچوب پروفیل آلومینیومی تشکیل می‌شوند. فریم‌هایی که بین دو جدار قرار می‌گیرند، به وسیله مواد رطوبت گیر پر شده و سپس دو لبه فریم چسب زده می‌شود که این کار برای درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر بین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکدیگر است. همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک داخل شیشه دوجداره تزریق می‌شود و بعد محیط شیشه با چسب پلی سولفید برای درزبندی بیشتر پر می‌شود، اما این سیستمی است که شرکت‌های تولیدکننده این گونه تجهیزات برای تولید استفاده می‌کنند و امروزه برخی تولیدکنندگان معمولی با استفاده از سیستم‌های بسیار پیش پا افتاده‌تر در این زمینه اقدام می‌کنند. در حالی که براساس اصول مهندسی و استانداردهای موجود این شرکتی‌ها هستند که می‌توانید به آنها اعتماد کنید و برایشان بیشتر هزینه کنید نه دست‌سازهای خودمانی.مهم‌ترین دلیل این است که شما می‌توانید از خدمات پس از فروش محصولات کارخانه‌ای و همچنین گارانتی‌های محصولاتشان استفاده کنید، در حالی که دست‌سازها زیاد امکانات خاصی برایتان ایجاد نخواهند کرد.

تجهیزات بیشتر، گران‌تر

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، تعیین قیمت در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی برخلاف در و پنجره‌های معمولی گذشته کیلویی قیمت‌گذاری نمی‌شوند و باید براساس فرمول‌های مختلفی صورتحساب را بپردازید. یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت این لوازم به تجهیزات نصب شده روی آنها مربوط است. بنابراین هرچه ابزار و یراق بیشتری در کل محصول داشته باشید، باید منتظر صورتحساب سنگین‌تری باشید و برای پرداخت عددی بالاتر از آنچه تصور داشتید آماده شوید. البته این پایان کار نیست چون ابزار و یراق تنها آپشن‌های انتخابی شما نیستند و حتی می‌توانید نحوه بازشدن و نصب دیگر لوازم مثل توری‌ها، کرکره‌ها، سایه‌بان‌ها و اقلامی از این نوع را روی این لوازم مدنظر داشته باشید. فقط فراموش نکنید هیچ یک از این موارد برایتان هزینه‌ای دربر خواهد داشت و براساس تجربه بازار این افزایش هزینه تقریبا از 10 تا 20 درصد در مجموع خواهد بود.

اول استعلام بگیرید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیشتر خریداران، قیمت تمام شده این محصولات است که به طور معمول می‌تواند عاملی در منصرف شدن برخی خریداران باشد، اما نگران نباشید چون با توجه به وجود امکانات متفاوتی که اکنون در اختیار تولیدکنندگان و همچنین نصابان قرار گرفته، شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای ابتدا از آنها استعلام قیمت کنید و پس از تصمیم‌گیری، سفارش دهید.

این واحدهای صنفی با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص و درنظر گرفتن خواسته‌های خریداران یعنی از نظر جنس پروفیل، رنگ، تعداد لایه‌ها و همچنین فرم مورد نظر آنها قیمت تمام شده را به انضمام هزینه‌های نصب محاسبه کرده و به شما اعلام می‌کنند. از این رو اصولی‌ترین کار این است که با دریافت استعلام از چند شرکت معتبر نسبت به انتخاب اقتصادی همراه با دریافت امتیاز‌های مناسبی اقدام کنید. حتی می‌توانید این استعلام قیمتی را به صورت آنلاین و با استفاده از امتیازهای دنیای مجازی نیز به دست آورید، اما به طور کلی برای خرید این محصولات باید از حداقل مبلغ 180 هزار تومان برای پنجره‌های ثابت تا حدود 700 هزار تومان برای پنجره‌های چند حالته با مرغوب‌ترین پروفیل موجود حساب کنید.

مزایای پنجره دو جداره

شاید در نگاه اول تنها مزیت استفاده از این نوع در و پنجره درباره عایق شدن صدا و گرما باشد، اما این پایان کار نیست چون امتیازهای بیشتری با استفاده از این لوازم برای شما ایجاد می‌شود.

1 ـ به دلیل عایق شدن کل سیستم میزان نفوذ گرد و غبار به حداقل خود خواهد رسید. بنابراین نظافت در دوره‌های بلندمدت‌تری انجام خواهد شد.

2 ـ میزان نفوذ رطوبت به اطراف محل نصب پنجره بسیار کم بوده و این باعث از بین نرفتن نمای داخلی و بیرونی محل نصب پنجره خواهد بود.

3 ـ شما می‌توانید در انتخاب انواع شیشه، آزادی عمل زیادی داشته باشید.

4 ـ درباره انتخاب رنگ کاملا آزاد بوده و نیازی نیست برای تناسب نمای داخلی و بیرونی دوباره آنها را رنگ کنید.

5 ـ نظافت این نوع در و پنجره بسیار ساده است بخصوص در قسمت بدنه چون بااستفاده از شوینده‌های عادی مثل آب و صابون می‌توانید به سادگی در و پنجره را در کوتاه‌ترین زمان نظافت کنید.

6 ـ به دلیل وزن بسیار پایین این نوع در و پنجره هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله میزان خسارت یا تهدید جانی ساکنان به حداقل خواهد رسید. هرچند به دلیل عایق بودن این نوع تجهیزات از نظر رسانایی برق و آتش، از این دو منظر نیز امتیازهایی برای خریداران دربر خواهد داشت.

عماد عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها