سه معادله و یک مجهول. نام کدام تیم پای جام قهرمانی لیگ پانزدهم حک خواهد شد؛ استقلال، استقلال خوزستان یا پرسپولیس؟ گرچه تکلیف قهرمان لیگ هفته آینده مشخص می‌شود، اما امروز برای هر سه تیم یک روز سرنوشت‌ساز است. روزی که باید در پیچ آخر قهرمانی از یکدیگر سبقت بگیرند تا برای هفته آخر خیالی آسوده داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۲۳۴۴

البته همه هیاهوی لیگ به رقابت سه تیم بالانشین خلاصه نمی‌شود. یک پله پایین‌تر، سه تیم تراکتورسازی، نفت و ذوب‌آهن برای سهمیه مشروط لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگند و در انتهای جدول هم هنوز سه تیم هستند که برای بقا تلاش می‌کنند؛ راه‌آهن، سیاه‌جامگان و ملوان. شاید روز خداحافظی دو تیم از این جمع همین امروز باشد. در ادامه بازی‌های حساس امروز را مرور می‌کنیم:

استقلال ÊÑÇßÊæÑÓÇÒí

استقلال صدرنشین لیگ است، پس همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی است؛ جایی که پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. آبی‌ها اگر امتیازی از دست ندهند شانس اول قهرمانی هستند مگر این‌که اتفاقات عجیب و غریب برتری این تیم را در تفاضل گل از بین ببرد. با این حال عبور از تراکتورسازی آماده این روزها خود یک چالش بزرگ است، بخصوص که حریف تبریزی خود برای کسب سهمیه لیگ آسیا می‌جنگد. این چالش زمانی دشوارتر می‌شود که بدانیم امیر قلعه‌نویی به هزار و یک دلیل انگیزه‌های زیادی برای متوقف کردن استقلال دارد. با این حال آبی‌ها هم امروز برای شکست دادن حریف متحد هستند؛ از فرهاد مجیدی گرفته تا تماشاگرانی که احتمالا تمام سکوها را به رنگ آبی درمی‌آورند. پرویز مظلومی در آستانه این بازی حساس گفت: ما تلاش کردیم استرس را از تیم دور کنیم. سه بازی داریم و دو جام در دستمان است. فکر می‌کنم این شرایط بی‌سابقه بوده است. این دو جام دست بازیکنان ماست و به نتایج دیگر تیم‌ها کاری نداریم.

گسترش فولاد - پرسپولیس

این‌که می‌گویند مسیر قهرمانی از تبریز می‌گذرد، جمله بیراهی نیست. در روزی که استقلال به مصاف تراکتورسازی می‌رود، پرسپولیس هم مهمان دیگر تیم تبریزی، یعنی گسترش فولاد است. این بازی برای قرمزها حکم مرگ و زندگی را دارد. تیم برانکو اگر جام می‌خواهد، چاره‌ای ندارد جز این‌که هرسه امتیاز این بازی خارج از خانه را به دست آورد. تیم فراز کمالوند این فصل بیشترین امتیاز را در بازی‌های خانگی‌اش گرفته است؛ بیشتر از دیگر تیم‌های لیگ. این نشان از دشواری‌های کار پرسپولیس در بازی امروز دارد.

با این حال کفه ترازو به سمت قرمزها سنگینی می‌کند. گسترش در سه بازی گذشته‌اش فقط یک امتیاز کسب کرده و تنها انگیزه‌اش برای این بازی متوقف کردن و تاثیرگذاری در معادلات قهرمانی است؛ انگیزه‌ای که به مراتب کمرنگ‌تر از انگیزه قهرمانی در لیگ پس از هشت سال است. پرسپولیس برانکو امروز با این انگیزه به میدان می‌روند که در هفته آخر هم در کورس اصلی قهرمانی باشد.

پدیده - استقلال خوزستان

در هیاهوی کری‌خوانی هواداران استقلال و پرسپولیس هیچ بعید نیست جام از تهران به اهواز برود. استقلال خوزستان می‌خواهد لستر فوتبال ایران باشد؛ تیمی که برای نخستین‌بار قهرمان لیگ می‌شود. شاید اگر شانس‌ها را بررسی می‌کردند شانس قهرمانی تیم عبدالله ویسی هم به اندازه لستر بود؛ یعنی یک به 5000. اما حالا در فاصله دو هفته به پایان لیگ، آبی‌های اهواز به همان اندازه نزدیک جام هستند که دو تیم پرستاره استقلال و پرسپولیس.

استقلال خوزستان امروز در آخرین بازی خانگی‌اش به مصاف پدیده مشهد می‌رود. برای آنها که در هفته آخر میزبان ذوب‌آهن هستند، پیروزی مقابل پدیده به معنای سایه انداختن به روی جام قهرمانی است. خود ویسی هم در نشست خبری قبل از این بازی بصراحت گفت: می‌خواهیم همان‌طور که لسترسیتی قهرمان شد، قهرمان شویم و لستر ایران باشیم. باید دید رویای بزرگ این تیم نوپای خوزستانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا خیر. هواداران اهوازی که خیلی به تیمشان امید دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها