رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعتبار 900 میلیارد تومانی برای بسته حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شد که 2500 میلیارد آن دارویی بود که محقق شد، اما حمایت‌های غیردارویی انجام نشد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۳

به گزارش فارس، رسول دیناروند افزود: در این طرح عمده تمرکز روی کاهش هزینه بستری بوده که این موضوع برای بیماران خاص و صعب‌العلاج تعریف شده است. سقف پرداختی این بیماران در بیمارستان دولتی تا 6 درصد شده که در مقایسه با قبل از اجرای این طرح که 40 درصد بوده 7 برابر کاهش یافته است.

دیناروند عنوان کرد: دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها فراهم شد و در بخش سرپایی این تمرکز روی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج بوده است.

وی تاکید کرد: داروهایی که پوشش 70 درصدی داشته‌اند، 90درصد حمایت بیمه شدند و پرداختی بیماران یک‌سوم قبل شد. داروهای یارانه‌‌ای بیماران خاص اکنون رایگان است و حمایت از داروهای وارداتی برای برخی بیماران خاص قطع نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:‌ گردش مالی حمایت از این داروها 2000 میلیارد تومان شده که 1500 میلیارد آن از طریق بیمه و بقیه از طریق وزارت بهداشت تامین شده است.

وی درباره بسته حمایتی بیماران خاص در طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد:‌ قرار بود در این بسته، گام‌هایی در حوزه درمان برداشته شود که نشد. این موضوع در حوزه جراحی‌های ویژه، وسایل ایمپلنت دندان و جراحی‌های پیچیده بوده که البته برخی از تجهیزات آن وارداتی بوده و قرار بود معاونت درمان از آن حمایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها