نشست رسانه ای اولین کنفرانس ملی اوقات فراغت، امروز بر روی پل طبیعت، با حضور رامبد جوان، رئیس انجمن اوقات فراغت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۶
برگزاری اولین نشست رسانه ای انجمن اوقات فراغت / پانتومیم بازی کردن رامبد جوان با خبرنگاران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن اوقات فراغت، مدیرعامل انجمن اوقات فراغت و عباس اردکانیان، تنها دارنده مدرک دکتری اوقات فراغت در ایران نیز، در این نشست حضور داشتند و به بررسی اهداف و چگونگی شکل گیری انجمن و همچنین ابعاد مختلف کنفرانس پرداختند.

هومن رازدار با اعلام این خبر که قرار است 20 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد اولین کنفرانس ملی اوقات فراغت برگزار شود، گفت: «کنفرانس ملی اوقات فراغت دارای سه نشست تخصصی در زمینه جسم، جان و جامعه است. در پنل جسم به موضوع تغذیه، سلامت، پزشکی و ورزش، در پنل جان به موضوع روان، خلاقیت، قصه‌پردازی، تخیل، بازی و استعدادسنجی و در پنل جامعه به فضای تفریحی و سرگرمی، محیط زیست، گردشگری، تأثیر اوقات فراغت در کاهش جرم می‌پردازیم.»

وی درباره اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: «موضوعی که باعث ایجاد و نهادینه شدن حال خوب در مردم شود مهم ترین چیزی است که در انجمن اوقات فراغت به آن می‌پردازیم. رویکرد آکادمی و تئوری‌سازی نیز در این زمینه اهمیت دارد بنابراین قصد داریم به موضوعاتی در این کنفرانس بپردازیم که از طریق آکادمی می‌تواند حال خوب را در جامعه ایجاد و نهادینه کند. علاوه بر آن تلاش می‌کنیم رابطه بدنه دانشگاهی با مفهوم اوقات فراغت و مردم حفظ شود.»

رامبد جوان نیز به عنوان رئیس انجمن در توضیح هومن رازدار گفت: «انجمن قرار است هم در زمینه تئوری و هم برگزاری رویدادهای مردمی تلاش کند. در این راستا خانه فراغت در خانه دبیرالملک راه‌اندازی میشود و علاوه بر آن تلاش کرده‌ایم در شهرهای دیگر نیز فعالیت خود را گسترش دهیم و تا پایان ماه جاری شعبه انجمن را در اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین قرار است شعبه‌های شیراز و یزد و دیگرشعبه‌های انجمن به زودی راه اندازی شود.»

رازدار در بخش دیگر این نشست درباره دلیل راه‌اندازی انجمن اوقات فراغت گفت: «این انجمن را راه‌اندازی کردیم چرا که در کشور هیچ متولی مشخصی در زمینه ساماندهی اوقات فراغت نداریم. ما زمانی می‌توانیم در این حوزه موفق باشیم که مردم‌نهاد باشیم. در واقع دولتی شدن از کارآمدی و از سطح تعامل ما با مردم می‌کاهد.»

او درباره رابطه دولت و سمن‌ها نیز اضافه کرد: «نسبت سمن‌ها و دولت این است که سازمان‌های مردم‌نهاد وارد میدان عمل می‌شوند و دولت‌ها از آنها حمایت می‌کنند. ما قصد داریم رویدادهایی را در اماکن عمومی برگزار کنیم که هب زودی شاهد آن خواهیم بود»

رازدار در زمینه رصد و مطالعه انجمن های اوقات فراغت کشورهای دیگر هم چنین گفت: «سازمان جهانی اوقات فراغت یک سازمان مردم‌نهاد است که در این زمینه فعالیت می‌کند و بازوی مشورتی یونسکو است البته که کشور ما در بحث اوقات فراغت به صورت جزیره‌ای عمل می کند.


رازدار با بیان اینکه در زمینه برگزاری کنفرانس اوقات فراغت با شهرداری تهران تعامل جدی داریم، اضافه کرد: «علاوه بر آن اداره کل اوقات فراغت شهرداری تهران برای اختصاص عمارت دبیرالملک به عنوان خانه فراغت از ما حمایت کرده است، قصد داریم در جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنیم؛ چرا که در حال حاضر این اردوها هدفمند برگزار نمی‌شود.»

او با اشاره به همکاری با دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه، گفت: «این دبیرخانه نیروهای داوطلب برای انجام کارهای خیریه جذب می‌کند و ما به آنها پیشنهاد دادیم که نیروهای داوطلبی را در جهت توسعه شادی، بازی، سرگرمی جذب کنند و در این زمینه می‌توانیم با آنها مشارکت کنیم.»

رامبد جوان هم چنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حمایت از استارت آپ ها و کسانی که در رابطه حوزه های فراغتی فعالیت می کنند، گفت: «حمایت از استارتاپ ها جزو برنامه های اصلی انجمن اوقات فراغت است. به عنوان مثال ما در حال حاضر از کسانی حمایت می کنیم که برخی از بازی های قدیمی مانند هفت سنگ، تیله بازی و فرفره و... را احیا کرده اند و همین جا اعلام میکنیم که ایده های اینچنینی برای ما ارزشمند است.

حاشیه مهم تر از متن

حاشیه های اولین نشست رسانه ای اما بخش جذاب این برنامه بود که توسط رامبد جوان صورت گرفت.

رامبد جوان ابتدا به خبرنگارانی که دور میز نشسته بودند پیشنهاد انجام بازی دسته جمعی داد که در ابتدا بازی هوپ انتخاب شد.

بعد از پایان این بازی، نوبت به بازی پانتومیم رسید که خبرنگاران به دو گروه تقسیم شدند و با شور و هیجان این بازی انجام گرفت.

ناهار پایان نشست هم در اتفاقی نادر دست پخت مامان های شهر بود. در واقع عده ای از زنان سرپرست خانوار که با شرکت مامان پز فعالیت می کنند، به شکل متفاوتی غذاها را در یک پارچه گلدار پیچیده بودند تا ناهار نشست انجمن، کمی متفاوت از سایر نشست ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها