به احترام زمین

به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. امسال نیز همچون سال گذشته، ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش ها و فعالیت های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که درصددید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط‌زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می کند)، بشتابید.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۹

بلوطبان خرم‌آباد و دورود

اعضای این انجمن جمعه سوم اردیبهشت و به مناسبت روز زمین پاک، محوطه های اطراف آبشار بیشه در دورود استان لرستان را تمیز کردند.

آشتی با طبیعت اصفهان

اعضای این انجمن به همراه برخی از کارکنان شرکت ملی گاز اصفهان، ششم اردیبهشت به پارک ملی کلاه قاضی این شهر که به انواع زباله و پلاستیک آلوده شده بود، رفته و آنجا را تمیز کردند. البته در این پاکسازی تشکل ها و نهادهای دیگری همچون انجمن زنان، شرکت نگین سبز، خدمات شهری شهرداری منطقه دو اصفهان و مدارس شهید عمرانی و دبستان مجیز، انجمن صلح با طبیعت اصفهان را یاری کردند.

جوانان خورشید سبز

اعضای این گروه خراسانی به مناسبت روز زمین پاک، بزرگ‌ترین جشنواره محیط‌زیستی استان خراسان رضوی را برگزار کردند.

همیاران محیط‌زیست خوانسار

این جمعیت همزمان با شروع فصل رویش لاله های واژگون در گلستانکوه خوانسار، به منظور جداسازی مسیر عبور و مرور گردشگران از محل رویشگاه‌های لاله واژگون و جلوگیری از آسیب رسیدن به این‌گونه گیاهی منحصر به فرد، به این منطقه رفتند و ضمن انجام این کار، فعالیت حفاظتی 45 روزه خود را از این منطقه آغاز کردند.

پاکسازان طبیعت فارس

اعضای این انجمن همراه دیگر انجمن‌های مردم نهاد پاکسازان طبیعت سیوند و پاکسازان طبیعت پاسارگاد که شامل 90 نفر بودند، در پارک جنگلی سیوند حاضر شده و به پاکسازی منطقه اقدام کردند. در این برنامه همچنین از سوی دهیاری وشورای اسلامی سیوند به سرپرست گروه پاکسازان طبیعت فارس نیز لوح تقدیری اهدا شد.

حمایت از محیط‌زیست کرمانشاه

این تشکل به همت اعضای فعال خود روز اول اردیبهشت به پاکسازی سراب نیلوفر در 25‌کیلومتری کرمانشاه اقدام کرد. همزمان تعدادی از اعضا مسیر رفت و برگشت به سراب را (در جهت فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به جای خودرو و پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو) با دوچرخه طی کردند.

زیست پویان طبیعت رامهرمز

پارک جنگلی رامهرمز نیز به همت و تلاش اعضای گروه فعال زیست پویان طبیعت رامهرمز در اوایل اردیبهشت از انواع زباله پاکسازی شد.

قیام‌دشت تهران

شهروندان قیام‌دشتی در استان تهران نیز در اقدامی مبتکرانه زنگ بازیافت (زنگ خطر) را در هفته زمین پاک در شهرک قیام‌دشت نواختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها